Bertemu Juga Kita Akhirnya

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, Alhamdulillah..akhirnya bertemu juga kita dengan Ramadhan yang pertama dan semoga Allah akan panjangkan usia kita menunaikan ibadah puasa hingga hujungnya. aamiin...pasti ramai yang terujakan? jangan lupa kalau ada kelapangan nanti malam kita sama-sama solat tarawih tapi pastikan yang wajib diutamakan.

Bila dah masuk bulan puasa, tentu ramai bolgger-blogger yang akan menceritakan pengalaman berpuasa , apa lagi kenangan zaman kanak-kanak, KY pun ada juga, tapi belum masanya nak kongsi. Sempena Ramadhan ini, KY tukar background dan header. semoga yang singgah ke sini bersemangat sikit menjalani ibadah puasa.

Pada bulan puasa jugalah, tanggungjawab lebih besar apa lagi para ibu, pening kepala hari-hari dok pikir, "nak masak apa hari ni?" hehehe..habis-habis pikir, ke Bazar Ramadhanlah jawabnya kan? tapi beringat sedikit, jangan membazir ye, jangan buat kelabu mata dan ikutkan nafsu, tak baik tauu...

Oh ya, KY baru perasan, bila KY sebutnya je Bazar Ramadhan, ramai yang tersenyum,,,sukalah tu hihi...apa-apa pun tak kisahlah apa yang u alls nak beli dan masak, yang penting jangan membazir ok? oklah...cukup sampai disini celoteh KY untuk hari pertama puasa, tak ada tenaga nak taip panjang-panjang heheee..

Maaf ye, hari ini entri merapu sikit, nanti kita akan kembali menggapai ilmu bersama InsyaAllah...Jaga hati, jaga mulut, jaga pandangan dan jaga segalanya. Selamat Menunaikan Ibadah Puasa dan Salam Ramadhan Ikhlas dari KY. Wassalam..

54 ulasan:

  1. Alhamdulillah dipanjangkan umur berjumpa kita Ramadhan kali ini semoga bertambah amalan dan cuba melakukan yg terbaik . Salam Ramadhan Mubarak.

    BalasPadam
  2. selamat menjalani ibadah puasa KY.. smoga ramadhan kali ni lebih baik dpd thn2 sebelumnya.. amin..

    *kat opis ni start 10am, kaum hawa dah m'gugel resepi.. cari idea utk masak ptg kang.. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...terima kasih aizu,

      hehee...kena ada persiapan awal kan? haa

      Padam
  3. Alhamdulillah ya mbak KY ... :)

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. terima kasih yui, salam Ramadhan juga dr akka

      Padam
  5. In Shaa Allah n salam 1 ramadhan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...selamat menunaikan ibadah puasa KA

      Padam
  6. Cutenya header.

    Salam ramandah & selamat berpuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. heeheee...terima kasih fiza,

      salam Ramadhan dan selamat menunaikan ibadah puasa

      Padam
  7. assalamualaikum..ky :)

    selamat 1 ramadhan...kpd ky dan famili :)

    masa bulan puasa ni kaum ibu confirm sibuk kat dapur kn..wlu skrg bnyk bazaar ramadhan dibuka tapi masakan ibu tetap paling sedap...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ayie, terima kasih

      betul tu ayie, kalau anak2 KY susah sikit makan kalau laik beli, katanya tak sedap, padahal ibunya masak pun bukan sedap sangat, yg penting masakan ibu kan?

      Padam
    2. ky masak mesti sedap kn..saja nak merendah diri jer tu...haha

      Padam
  8. harga2 pada naik juga gak di sana, mbak KY? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. adalah juga pri, tapi tak semua tempat, biasalah kalau musim begini, apa lagi kalau dah dekat dengan perayaan

      Padam
  9. insyallah:)
    slm ramadhan juga.....
    header tu mmg semngat nak pose dgn cemerlang yeahhh hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih xila,

      salam Ramadhan jua buatmu, selamat berpuasa ye

      Padam
  10. untuk yang permulaan kita mesti terjah kt sana dulu heeee

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaaaa...kalau KY, hunjung2 nanti baru pergi sana, sebab nak buat kuih raya hihi

      Padam
  11. Comenya KY... Belum raya dah hias rumah :)
    Masak lagi sedap dan berbaloi, di bazar ni hanya sedap di mata...rasa, ntahapeapentah dan mahal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. comel hesder ke comel KY heeee...ini hiasa bulan puasa, belum raya lagi BM hahah..

      eemmm...betul tu BM, lihat luaran, memang mengancam, tapi bila makan, nak2 bila dah masuk 2 minggu puasa, kuih yg semalam2 juga di jual balik

      Padam
  12. biasanya ibu-ibu pagi lagi dah buat pilihan menu berbuka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu DH, ye lah, nak buat yg special sikit untuk keluarga katakan..heee

      Padam
  13. Mbak KY... Selamat berpuasa yaa .. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat berpuasa juga indra..lama tak dengar berita ni

      Padam
  14. Salam Ramadhan n Selamat berpuasa...

    BalasPadam
  15. Salam, terima kasih sudah berbagi nasehat dan pengalaman nya KY, Selamat Berpuasa.

    BalasPadam
  16. selamat berpuasa buat akak sekeluarga :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih puteri, selamat berpuasa juga buat puteri, ceriakan hati sentiasa dlm menjalani ibadah puasa ok?

      Padam
  17. Balasan
    1. selamat berpuasa juga wahida, terima kasih singgah ke sini

      Padam
  18. salam ramadhan...
    sihat? buke pe ari nie...tentu macam2 kan...hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam Ramadhan kembali, terima kasih maixara, Alhamdulillah..sihat setakat hari ini, heee

      semalam akk berbuka dengan lauk biasa2 saja, tak ada yg special sangat

      Padam
  19. saya tak suka ke bazar ramadhan.. pasti akan terjadi pembaziran..hahaha

    BalasPadam
  20. Pergi bazar, kalau beli 10 jenis, makannya satu jenis je sbb dah kenyang hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, zu, bila tangok semua berkenan, maklumlah dah satu hari tak makan, bila lihat makanan yg banyak, mulalah kelabu mata

      Padam
  21. salam KY Atie..

    sy klw gi bazar ramadhan..tempat dulu terjah..tepong pelita..heheh
    sebb tepong pelita tiap2 tauhn beli tempat yg sama..memang sodapp..
    berbelanja lah ala kadar...jgn membazir..jgn jadikn buln pose nie pesta makan...peringatan tok dri sndri jugakk...D))
    eh lupe klw berkenan ghan baju tu..cepat2 meh order...takut kehabisan..stok( cantek.anggun ala2 dr MUHAYA gituu)
    yg pasti kena tahu pakai size pe...

    BalasPadam
  22. ahahaaa... PARAM sudah semestinya menjadi pilihan... rambang mata

    BalasPadam
  23. BErbuka seadanya tanpa kuih muih..sbb pasti tak habis..hehe

    BalasPadam
  24. Alhamdulillah..insya Allah akan menjaga puasa bukan sahaja menahan lapar tetapi tingkahlaku juga

    BalasPadam
  25. selamat menjalankan ibadah Ramadhan Kak KY, semoga dapat menjadi ladang pahala yang melimpah. Allah beserta kita.

    BalasPadam
  26. Selamat menjalankan ibadah puasa KY...
    Mohon maaf lahir batin :)

    BalasPadam
  27. Betullah KY, ni tgh pening pikir nak masak apa hari ni pulak hehe
    Tapi Bazar Ramadhan tetap kena round jugak...beli kuih!

    BalasPadam
  28. sempay ke bazar ajelah kak...samapai rumah pun dah 6 setengah setiap hari......

    BalasPadam
  29. ucapan 'bu, masak apa buat buka' itu nostalgia sekali, akibat sejak kecil bantu ibu siapin menu buka sama sahur, meski cuman bantu bikin minum sama siapin piring dan lain lain ^^

    alhamdulillah

    BalasPadam