Awas: Beberapa Jenis Mi Yang Tak Boleh Dimakan

Assalamualaikum

Siapa suka makan mi? Pasti semua sukakan? Mana ada yang tak suka makan mi...nak-nak yang duduk jauh dari keluargakan? Save bajet katakan. KY pun suka...KY suka mi basah, sedapppp...tapi KY tahu, mi apa yang paling popular dikalangan kita terutama yang bernama students...eeemmmmm....
v
v
v
v


Betulkannnn????? Tapi bukan semua mi boleh dimakan, ada juga yang memang tak boleh dimakan. Nak tahu, meh KY bagitahu....



MI-MI YANG TAK BOLEH DIMAKAN ADALAH......

MI-nyak petrol

MI-sai (kumis)

MI-num racun

MI-isteri orang

MI-nal aidil wal fa izin

Betul tak? Mi-mi ini kalau dimakan memang akan memudaratkan kesihatan, Jadi berwaspadalah. Jaga pemakanan harian kita, jangan sampai kita menyesal nanti. Mentang-mentanglah lapar, semua nakkkk...eehhhmmmmmm......

P/S: semalam entri beremosi sikitkan? hari ni, kita santai-santai happykan minda, hari-hari beremosi tak bagus juga untuk kesihatan...ye kan? Kalau ada yang nak tambah..silalah...

75 ulasan:

  1. grrr..buat lawak ye..ko lalu depan simpang kang..siap ko..haha ok joke je..

    #mi isteri org tu ape?kurang nak hadam la plak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheheee....ala sekali sekala, apa salahnya melawak...

      mi isteri orang tu, ye la mana boleh abik isteri org, mi tu kan nama isterinya hihih

      Padam
    2. ade org name mi ke?hahaha

      Padam
    3. mestilah ada, itu nama manja, nama panjang, milah ada, minah ada, hahaaaa...apa lagi hhihi

      Padam
  2. hehehe...
    oke sm janji x makan semua mi yg akak list kn..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeehhhmmmm....bagus2 jangan buat kesilapan, nanti menyesal hihi

      Padam
  3. he he he pandai betul , leh join raja lawak ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. eehhmmm...mungkin tahun depan kut hihi

      Padam
  4. Hihihi...aduh KY, awalnya saya menyangka jika ini betul-betul merek Mie yang dilarang di Negeri Malaysia, maklum saja saya kan Orang Indonesia, eh ternyata ini candaan toh???. KY ini bisa saja :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehhe...sekali sekala bercanda, ngak apa2kan?

      Padam
  5. Balasan
    1. eeehhhmmmm...suka kalau buat org senyum

      Padam
  6. Hahaha... ada2 aja nih... kirain tadi ada jenis mie yang berbahan tertentu sehingga tidak boleh dimakan :D

    BalasPadam
  7. hehe.....mcem tu plak
    pandai la KY ni...
    tapi kan KY ni mcm tengah promosi Maggi jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada, tapi apa2 pun KY memang suka makan mi, cuma mi yg boleh dimakanlah hihi

      Padam
  8. kah...kah...!!!!lawak betul lah KY ni ingat nak bagi tahu mee yang tak halal dimakan ke....
    tapi ok lah tu....!!!!geli juga hati bila membacanya......

    BalasPadam
    Balasan
    1. terkejut ek, KY pun sebenarnya terkejut gak nak tulis hihih

      Padam
  9. Alamak! dah terkena..ingatkan mi yg betul2, ni mi-nyak petrol haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehhe...mi tu, kereta je boleh makan, jangan salah suap sudah

      Padam
  10. ceh..terkena! hehehehe..

    mi-ntak penampar ada tak? :P

    BalasPadam
  11. ada lagi MI yang tak leh makan KY...MInima, MIami...MIa zara...banyak lagi laa..kekekeke

    BalasPadam
  12. hehehehehe ingatkan betul2 le ada mi yg tak boleh makan tadi.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekali sekala kenakan orang, tak pe kan MD kihkih

      Padam
  13. السلم عليكم ورحمة الله

    Santai sungguh..:):)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      ehehmmmm...sekali sekala

      Padam
  14. MI-isteri orang??mcm tak kena je?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana tak kenanya, mi tu isteri orang, nak cuit pun tak boleh, apa lagi nak makan hihihkkkk

      (mi tu nama orang)

      Padam
  15. sy bace serius nak tahu... minyak misai mi-isteri orang minum racun minal aidil walfaizin...heeee akak ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe...alo, sekali sekala kenakan firdaus apa salahnya

      Padam
  16. Balasan
    1. memang bahaya, jangan makan tau...kihkihkiii

      Padam
  17. hahaha ingt kan maggi tak leh makan! tue peberet emy tue meskipon tak bergelar student dah.haha :)

    BalasPadam
  18. misteri orang boleh tambah 3 lagi kot :D

    BalasPadam
  19. eh, mi isteri orang boleh rasanya, kalau dah si suami tu yg jemput.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. pha, mi tu nama isterinya, mana boleh...kena parang nanti hahaha

      Padam
    2. la... ingatkan MEE yg bini orang masak.. hehehe

      Padam
    3. hahahha...mi tu nama manja

      Padam
    4. "mi" nama manja..? tak dgr mcm manja pon bunyinya... hahahaha

      Padam
  20. ok, rasa kelakar pun ada :D

    singgah, follow & bloglist :)

    http://www.khairilmazri.com

    BalasPadam
  21. Balasan
    1. hahahha....bercanda aja.., dah terkena kan?

      Padam
  22. Balasan
    1. betul tu, tapi tak perlu maksa2lah...hahaha

      Padam
  23. ada2 saja kirain mi yang ber bahaya :)

    saya tambah dengan Mi ya lain:

    MI-kirin kejelekan orang (itu tidak baik)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mi sahin orang juga tak baik kan? hahahaa

      Padam
  24. terima kasih infonya KY.. :)

    BalasPadam
  25. . . hadechhhhhhh,, kira apa'an. ternyata banyolan. he..86x . .

    BalasPadam
  26. chait. Melawak pulak dy.haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo....tertinggalah..mee-supergirl pun tak boleh makan, hehehe

      Padam
  27. ku hany bisa tersenyum KY membaca Artikelnya. Makasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee...mekasi sudi tersenyum sama2 KY

      Padam
  28. alahai....
    pandai je KY kena kan org...
    hehehehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaaaa....sekali sekala, apa salahnya kan?hihii

      Padam
  29. wachh.. bisa aja akak ne lah, buat aku serius bacanya, ehh ternyata cuma lawak je ne,.

    BalasPadam
  30. sgt pandai berlawak ne kk,
    buat aku tersenyum baca konten ne xD

    BalasPadam
  31. Balasan
    1. hahahhaa...tak apalah..tipah yg tertipu

      Padam
  32. Che Tambi.....terkejut saya...baru habis makan mee...buat cerita lain lah.".suspen aje..porah@%#€£¥+<

    BalasPadam
  33. hehe...memang mi-nyak petrol xbolehh...heee....nanti boleh terbakor....(-U-)

    BalasPadam