Kau Sahabat Kaulah Teman


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Apa khabar sahabat-sahabat KY, semoga semuanya sihat. Hari ini KY tak nak tulis entri, tapi nak kongsi lagu. Lagu pilihan KY kali ini, tentang sahabat. Seorang sahabat yang hadir dalam hidup kita adalah anugerah terindah, Ada 2 kategeri sahabat, ada sahabat yang membawa kebaikkan dan ada yang membawa keburukan..

Untuk mendapat sahabat yang baik, bukan senang. Cuba tanya pada diri kita sendiri, adakah kita sudah menjadi sahabat yang baik pada sahabat kita? Pada sahabat yang telah kembali kerahmatullah, Al-Fatihah, semoga kalian ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh..Aamiin...Jom dengar lagu pilihan KY kali ini...


KAU SAHABAT KAU TEMAN

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mngenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu menghiburkan kami
Memori indah kita bersama terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah diatas kehendak yang Esa

( korus )
Ya Allah,tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang kau janjikan nikmat untuk hamba Mu
Sahabatku akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

( korus )
Moga amanlah dan bahagia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatehah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solehin
Ku sahabatku kau teman sejati






50 ulasan:

  1. tenang hati bila dgr lagu ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY pun suka, tapi bila dihayati sedih sangat...mengingatkan pada teman2 yg telah pergi..

      hijjaz adalah kumpulan nasyid yg KY paling minat

      Padam
  2. Balasan
    1. maaf, ini bukan puisi, tapi lagu nasyid..tapi memang baguskan?

      Padam
  3. Sahabat juga suami dunia akhirat...

    BalasPadam
  4. Nasyid ker nie ?or lagu biasa....lirik dia tu sedey heh...memang kene utk sahabat yg telah pergi...ermmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmmm..nasyid, kmplan Hijjaz...lagi ini adalah tulisan salah seorang angota kumpulan itu yg telah kembali kerahmatullah...

      Padam
  5. السلم عليكم ورحمة الله

    Teman..
    Sekudus doa nan tulus ikhlas,
    pada Tuhan Yang Maha Pemurah,
    kupanjatkan...agar kebaikanmu dibalas Tuhan..
    Hatimu...
    Luhurmu...
    Budimu...
    Ilmumu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      aamiin ya rabbal a'lamiin..

      Padam
  6. Balasan
    1. eeemmmm...sedih, bila mengenangkan sahabat yg terlah kembali kerahmatullah...al-fatihah..

      Padam
  7. sahabat..seronoknya bila ada sahabat yang sangat baik...tapi kita pun kena la jadi sahabat yang baik juga..:)

    BalasPadam
  8. Salam persahabatan ... datang ke blog ini...
    Sahabat itu .. dia yang ada saat kita senang ataupun susah.. bisa menjadi air sejuk ketika jiwa kita panas membara..

    O'ya, TV online tidak memberatkan blog, asal jangan dipasang di homepage. Pasang aja di halaman statis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu baru dipanggil sahabat sejati, ada di kala susah dan senang..kan?

      ooo...begitu..thanks

      Padam
  9. KY, suka jugak lagu hijjaz yg ni... kenangan sekolah dulu dtg balik... :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeehhhmmm...KY pun suka dan minat sangat kumpulan ini, dlm telefon penuh dengan lagu mereka heeee

      Padam
  10. syair penyejuk hati mbak :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini bukan syair, tapi sebuah lagu nasyid coveranza, tapi memang baguskan?

      Padam
  11. susah nak dapat sahabat yg betol2 baik....
    baik masa senang mau pun masa susah...


    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, kenayakan sekarang, saja nak bersenang2an aja..kan? tapi masih ada sebenarnya..ye kan?

      Padam
  12. Sahabat itu...selamanya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sahabat sejati itu, akan membawa seribu kebahagian pada kita kan?

      Padam
  13. Amin Ya Rob. Sedih bacanya KY

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...al-fatihah buat mereka yg telah kembali ke rahmatullah

      Padam
  14. suka lgu ni sis..alhmdulillah yui sihat =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...akk pun suka, walaupun lagu ini membuatkan hati ini sedikit sedih mengingatkan sahabat yg telah pergi selamanya...

      Padam
  15. ooo....lagu hijjaz yg ni ker...ayie dah dengar lama lagu ni....sejak awal kembalinya ke rahmatullah salah sorang anggota asal kumpuln hijjaz tu...

    pernah jugak ayie dengar byk kali masa tu... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY memang suka lagu ni, mendalam bila dengar dan boleh menitiskan airmata

      Padam
  16. blh dengerin laggunya ga kawan..? saya pingin tau kayak apa lagunya..:D

    BalasPadam
  17. Balasan
    1. kalau dengar lagi bagus, sedih bangat

      Padam
    2. ♥VPie, maukah situ? kl mau cpt ambil mumpung gratis ko'...:D

      Padam
    3. . . sang admin , , emmmmm,, giaman ya?!? . .

      . . Nakusan , , waduch,, mentang^ aq doyan yg gratisan. he..86x . .

      Padam
  18. Syair lagu ini enak bgt didengar ya akak :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...bila dengar, tersentuh hati,

      Padam
  19. sangat terharu lagu ini,, membuat saya teringat sama masa lalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. teringat pada teman2 yg sudah dijemput Ilahi, semoga mereka diberi keampunan oleh Allah, dan ditempatkan dikalangan org2 beriman aamiin

      Padam
  20. dah lama x dengar lagu ni...

    BalasPadam
  21. Balasan
    1. eemmm...betul tu, walaupun sedih sedikit, tapi melodinya bagus

      Padam
  22. lagunya menyentuh banget KY....suka la

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm..KY pun suka..tapi memang menyentuh hati

      Padam