Dengarlah Rayuan Masa

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum

rakan blogger tersayang...lama2 sekali sempat update blog..adaoiiii, lama tak bagi motivasi..sesekali best juga, bukan untuk orang lain pun, untuk diri sendiri juga kan.....

dengarlah rayuan masa....hai, dengar tajuk cam best je kan...tapi kalau baca rasanya lagi best..alamakkk...perasanlah pulak..

ok..macam ni, kalau kita lihat sekeliling kita sekarang, terutama aktiviti remaja, kalau diperhatikan betul2, berapa ramai yang tidak mengambil berat tentang masa. waktu yang sepatutnya dimanfaatkan untuk kebaikkan seperti belajar, membantu ibu bapa tetapi digunakan untuk lepak atau terlibat dengan aktivitiyang tidak bermanfaat.

contohnya sekarang tempat MY, ada aktiviti rollerblake, adoiiii...bercampur gaul lelaki dan perempuan...takut bila fikirkannya...

sepatutnya setiap saat yang dilalui perlu diisi sebaik mungkin, sebab waktu yang berlalu takkan dapat kita ulangi lagi, kan..masa yang telah pergi, takkan kembali lagi..gituuu.

ustaz selalu bilang, manfaatkan masa muda agar kita mampu menuai kecemerlangan di hari tua..pandaikan ustaz hihiih...

jadi apa lagi, jom kita penuhkan waktu kita dengan aktiviti yang bermanfaat, dari kita bermain rollerblake lebih baik kita kita penuhkan surau kat rumah kita tu..besar pahalanya kan.....