Awak!!! Jangan Tinggalkan Saya

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...

dah lama nak cerita tentang awak ni, awak macam mana sekarang..semoga semuanya berjalan lancar, sepatutnya saya tak perlu tanya begitu kerana saya tahu awak sentiasa lancar, cuma saya saja yang selalu alpa..

awak..saya sangat hargai awak, walaupun saya selalu abaikan awak, awak tetap datang dan mendampingi saya, begitu sayangnya awak pada saya, tapi kenapa ada saja masalah yang menyebabkan saya abaikan awak..

awak..maafkan saya ye, setiap kali berjanji, saya selalu mungkir, saya tahu saya seorang yang tak mengenang budi, tapi apakan daya, walau itu bukan kemahuan saya, saya tak dapat nak mengelak..walaupun telah saya cuba..begitu kejamnya saya terhadap awakkan?

tapi terkadang awak juga sangat kejam terhadap saya, saya sudah kata, tunggulah saya, tapi awak tetap pergi, pergi dengan membawa harapan yang masih saya inginkan, banyak yang saya belum capai, tapi awak tak menyokong saya, terkadang saya cukup benci dengan sikap awak, namun apabila difikir balik, itu semua salah awak atau kelalaian saya sendiri...

awak...awak tahu tak, sekarangkan saya rasa kehadiran awak terlalu singkat..singkattt sangat, saya rindu dengan awak yang dulu, tapi itu semua takkan saya dapat balik, saya menyesal sebab abaikan awak...

awak..awak tahu tak ada yang beritahu saya, antara awak dan emas permata, awak jauh lebih berharga, (walaupun ada yang samakan awak dengan emas) emas permata boleh dijual beli bila bila masa saja, tapi awak, tiada siapa yang mampu beli, lagipun awak tak makan rasuah kan?

awak.. awak kenal tak dengan Orisson Swett, saya tahu awak kenal dia, ada satu falsafah beliau yang mengingatkan saya pada awak, katanya, "setiap hari datang mengunjungi kita sebagai seorang sahabat setia yang membawa ole ole berharga. jika ole ole tersebut tidak diterima, maka ia akan pergi dan tidak akan kembali lagi. tiap-tiap pagi ia datang dengan membawa ole ole baru, tetapi jika kelmarin  ole ole itu tidak kita terima, lama kelamaan kita tidak akan menikmati lazatnya ole ole itu"

awakkkk...siapa yang tak nak hadiahkan? bila saya teringatkan  falsafah ini, ia membuatkan sayang makin sayang dengan awak...awak..maafkan saya sekali lagi ye..kali ini saya tak nak berjanji lagi, tapi saya akan cuba sedaya upaya menghargai pengorbanan awak, saya juga berharap semua orang yang membaca ini, dapat mendoakan saya..agar lebih menghargai awak...

oklah..sampai sini saja saya cerita tentang awak..kalau nak cerita, memang tak habis...u alls nak tahu siapa dia?
v
v
v
v
v
v
v
v
v




Tiada ulasan:

Catat Ulasan