Anda Cinta Dan Benci Kerana Apa

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wahai sahabatku sayang eemmmm...setelah seminggu di landa banjir, Alhamdulillah sekarang semuanya dah ok.. pada mangsa banjir di Terengganu, Kelantan n Pahang, semoga kita tabah menghadapi semua dugaan yang diberi..aamiin

tulisan pertama untuk tahun baru, hari ni kan, MY nak cerita tentang cinta dan benci, sebagai manusia kedua2 perasaan tu pasti ada dalam diri, jangan kata tidak ok? apalagi cinta... aaaa...senyum semua bila cakap pasal cinta, .mana taknya, itukan satu perasaan yang indah, apalagi kalau cinta itu sejati.tapi kata orang kalau bercinta jangan berlebihan..kenapa??? nanti kita kupas eemmm....

sekarang kita masuk bab benci pula, eeemmmm...perasaan ni lah paling ditakuti, kalau boleh kan, tak nak langsung perasaan ni timbul di hati, cuma kadang2 datang juga, nauzubillah..... tapi kalau kita fikirkan, tak salah juga dengan sifat ni, mungkin ada kebaikkan tersembunyi..apa kebaikkannya? u alls fikirlah sendiri, banyakkan membaca ok..u alls tahu, benci ni sama juga dengan cinta, tak boleh berlebihan..dan yang penting u alls harus tahu sifat cinta dan benci ni adalah fitrah yang selalu melekat pada manusia..

Ustaz kata, setiap perbuatan baik yang dibuat dan kejahatan yang ditinggalkan mestilah iklas kerana Allah, oleh kerana itu apa pun yang kita lakukan hendaklah kerana Allah termasuk cinta dan benci, seperti pepatah mengatakan..

"SETEGUH-TEGUH PEGANGAN IMAN IALAH CINTA DAN BENCI KERANA ALLAH SWT"

Semoga catatan ringkas ini bermanfaat buat semua..AAMIIN....wassalam