Awakk!! Kenapa Awak Buat Saya Menangis Setiap Hari?


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...awakkkkkk...kenapa awak suka buat saya menangis setiap hari? awak tak suka saya? atau memang awak tak sayang saya? sampai hati awakk...


Awakk...kalau ikutkan hati saya dah lama saya tinggalkan awak, tapiiii....saya tak mampu, kerana awak adalah segalanya...awak sentiasa ada bila saya perlukan, cuma kekadang saja awak pergi dan tak nak balik-balik selagi saya tak pergi ambil awak di tempat awak tinggal.

Awakk...boleh tak awak berjanji tak akan buat saya menangis lagi? cubalah awak menghargai diri saya, saya dah buat macam-macam untuk awak, tapi awak tetap tak berubah. sampai bila awak harus begini, saya juga punya perasaan dan hati, kenapa awak tak nak jaga hati saya? awakkk....awakkkkk...

Saya pun dah tak tahu nak buat macam mana, dah macam-macam cara orang bagitahu, buat macam ini, buat macam itu, tapi awak tetap sama...tak pe lah awak kalau awak tak nak berubah, terserah pada awak, apa pun yang awak lakukan, ingatlah saya tak akan sesekali tinggalkan awak, keranaaaaa.....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

tanpa awak masakan saya tak mungkin sedapppppppp.......

jangan ketinggalan, daftar sekarang

84 ulasan:

  1. as salamualaikum KY :)

    jahat nyer encik bawang nih...buat KY nangis tiap2 hari...nanti ayie rotan dia ya...hehehe :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ayie,

      memang jahat en.bawang, nanti ayie pukul ia kat punggung ye, kalau tak jumpa cari sampai jumpa punggung tu hihihi

      Padam
  2. hihihi.... kisah si bawang rupanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...sesekali buat citer suspen

      Padam
  3. hahaha..khusyuk cik yaya baca rupanya terkena

    BalasPadam
  4. hik hik....tipah tertipuuuu

    BalasPadam
  5. hehehe ingatkan apa tadi !

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...KA pun selalu tak menagis kerana si dia ni

      Padam
  6. KY ni wat saspen ja.. hihi.. bau bawang tu buat kita nangis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah padahal hati2 dok kupas, tatap menangis

      Padam
  7. walaupun dia selalu buat kita nangis..terpaksa juga setia padanya kan kak..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. aaaa...itu masalahnya, tak blh ditingalkan..hihih

      Padam
  8. penuh emosi tu KY..hehe... nanti kita babat bawang tu..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih lisa, sama2 kita sebat ia.., janan sampai ia buat org lain pulak menangis hiih

      Padam
  9. heheh.., ujung-ujungnya bawang ternyata *smile

    BalasPadam
  10. eeeee bawang ni memang nak kena cubit tauuu hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaaa...jangan cubit kalau ia merajuk susah juga kita

      Padam
  11. Bawang memang segala utk makanan ya.... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...kalau tak ada masakan pun tak sedap dan menarik

      Padam
  12. saya bab2 ni mesti mgis eh, tpi slu masuk bwg dlm peti pastu

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY selalu juga buat mcm tu, tapi tatap nak menangis time kupas

      Padam
  13. ala..KY nie....ingatkan siapalah buat KY sakit hati sampai menangis segala he heee.....rupanya si bawang merah ye....!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehheee...itulah Yan, si bawang ni jahar sangat..seka usik KY

      Padam
  14. hahahahaha alamak Ky ingatkan nape tadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehheee...haaaaa...kan dah kena..

      Padam
  15. Kakak dok terfikir siapalah yg buat KY menangis huhu..
    Petua tak mahu berair mata kupas kulit dalam air KY

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehhee...tak de sesiapa pun cuba si bawang ni je suka sakat KY heeee

      ada juga kat buat mcm tu, tapi bila basah rasa geli pula nak pegang kulit tu hiii

      Padam
  16. Alahaiii...ingatkan apa lah tadi. Bawang rupanya ☺☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehehe....bang bang gedebooommmm...

      Padam
  17. sudah jauh2 dari seberang ah ketipuu ahihii...

    BalasPadam
  18. hahaa..eh tapi saya kurang suka lah bawang merah :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm..kenapa, KY kalau masak memang guna bawang merah banyak, bawang besar tak berapa suka

      Padam
  19. oh bawang merah ya yang bikin nangis... kirain siapa hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihiih...jahatkan bawang tu, nanti mas nady pukulin nya ya

      Padam
  20. bikin orang keliru...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihih...sesekali keliru apa salahnya

      Padam
  21. Balasan
    1. kalau sekali suspen tak best, kena banyak kali heee

      Padam
  22. ha ha ha...ingatkan hapa lah td...hurm...fiza kalau kopek bawang ni biar air paip terbuka...senang sikit nak cuci mata...ha ha ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hohohoho...mcm tu pulak, kena pakai cermin mata sefti tu..

      Padam
  23. dulu masa kecik selalu kacau mak & kakak kat dapur...asyik pedih mata aje...tapi skrg tak lagi...nasib baik...kalau tak mesti kerja memasak jadi membosankan...TQ Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...KY ni dr kecik sampai sekarang memang alah dengan bawang..

      Padam
  24. Ooo, rupanya kisah si bawang ya..? hati2 kenak mata bisa pedas, hehehe:)
    Salam Ziarah

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya terima kasih nanti KY hati2 sama si bawang itu,

      salam kenal ya

      Padam
  25. hahahaha..

    alahai bawang... bawang memang kejam, kan..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang, padahal dah hari2 kita bermanja dengannya, tetap juga sakat kita

      Padam
  26. hahaha..bdw, cantik sgt header... =)

    BalasPadam
  27. Bawang merah bukan jahat, tapi cemburu pada bawang putih....hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...macam tu ekk, jadi dia cemburu kata KYlah tu, sebab lebih putih dr ia hehee

      Padam
  28. Haha.. saya tak nak pandang lagi awak, tapi takut terpotong jari pula, haiishh.

    RinganTangan.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. heeee...betul tu, kalau tak pandang bahaya pada diri, kalau pandang, kita pulak yg menangis, nampaknya kena beli yg dah dikupas kat pasaraya hihih

      Padam
  29. ahahha macam dah dpt agak jeee akak nie ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee..biasa ke dapurlah tu...dan biasa juga menangis huhu

      Padam
  30. bole je kalo encik bawang buat nangis tapi kena sediakan tisu la..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu yg tak tahan tu, nak kesat mata lagi, hidung lagi..adehhh..masa bila nak masak hahaaaaa

      Padam
  31. Wkwkwkwkwk, serius bacanya, ujung cerita ke Bawang. Nice Post. Salam

    BalasPadam
  32. assalamualaikum ... bermonolog sungguh ... ingatkan kucing . rupanya bawang ... tipah tertipu nih ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam vee,

      kalau kucing tak buat kita menangis, tapi buat kita ceria....kan dah kenaaa...

      Padam
  33. nangis tiap hari tuuu tandanya ajin masak. hehehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...tak de lah juga, ada juga time malas, tapi nak wak mcm mana, kalau tak masak nak makan apa pulak, kitakan duk rumah...kalau kerja blh gak lepak kedai hihih

      Padam
  34. bawang dan masakan melayu lansung tak boleh dipisahkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, kalau tak de bawang, memang tak sedap, kuah jadi cairlah..rasa lecahlah..macam2 lagi..

      Padam
    2. benar, menu khas melayu ni..

      Padam
    3. baha yg harus ada zach

      Padam
  35. awak memang bawang tersayang.
    bawang yang membuat mata menangis namun tanpa rasa lara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee..mana ada zach, tetap lara huhuh

      Padam
  36. very2 funny.. hahahaha.. sad story.. but fun

    BalasPadam
  37. ahahaha, lagi ngupas bawang ternyata ya sampai menangis :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee...ia, sedih bangat waktu itu hihi

      Padam
  38. hoho buat lawak yeh!!! hehe.....tapi mmg betul...tanpa bawang hambarlah masakan!

    BalasPadam
  39. Iya memang selalu buat wanita menangis, terutama KY..hehe
    tapi tanpa dia memang semua yg kita makan gak ada yang nikmat
    postingan menarik yang bisa membuat kita refres KY
    terima kasih sudah berbagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. jahat bangatkan PP bawang tu..hiih
      terima kasih PP...hilangkan stress

      Padam
  40. Hehe.. Entry yg kreatif.. Mmg kreatifkn ky ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee...sesekali kenakan orang seronok huhu

      Padam