Mereka Yang Ku Sayang


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, macam mana, dah bersenam? ramai tu yang nak kurus, jangan malas tau....u alls tahukan, KY ni pencinta haiwan. kat rumah KY selain daripada kucing ada juga haiwan lain..tapi sebelum KY perkenalkan mereka-mereka itu, sebenarnya kan, KY dah banyak membela..aaaaaa...bukan bela hantu tau, KY pernah bela arnab, burung, ikan, macam-macam ikan, hemster tapi yang paling banyak kucinglah...

Yang ini KY baru bela, mungkin dalam sebulan dah..jalan-jalan kat pasar malam, eh eh ehhh...tengok berkenan pulak..nak berkenalan dengan mereka? jom..tapi jangan mengurat tau...
v
v
v
v
v
v
v
v


ini dia mieny dan mieky. yang besar tu mieny, cukup aktif, nak tengok aktiviti si ciut ni turun lagi bawah....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v




ini aksi si mieny, si mieky malas, suka tidur je eeemmm....suka sangat memanjat, tengok je gambar yang bawah tu, muka sombong..hari tu KY ingat dia tak dapat keluar, asyik sangat tengo tv, alih-alih dah tak de dalam tempat mainnya...pusing keliling cari, maklumlah, si mieny tu kecik, silap-silap, terpijak..KY buat dengan puzzle tempat mainnya...cantum-cantum biar tak boleh keluar...rupanya ganas lagi dia...
v
v
v
v
v
v
v
v
oklah...masa untuk berehat...selamat malam...hihihih

90 ulasan:

  1. selamat malam KY :D
    lucu sekali aksi si mieny dan si mieky. hehe
    aku suka sekali dengan mereka

    BalasPadam
  2. Penyeri rumah namanya binatang peliharaan ni..Nak berseri lagi KY bela rimau pulak ler!!...

    BalasPadam
  3. Hihi cumil la depa berdua tu.....amboi siap panjat tingkap sebab nak tgk tv hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee..dia boleh rengok tempat terang terus je jenguk kepala..

      Padam
  4. nak pinjam mieny dan mieky boleh tak??hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh boleh..bagi alamat ekk..hihih

      Padam
  5. kiuttt... bagusla KY suke membela haiwan, hehe moga2 haiwan tu smua slalu mendoakan KY :)
    *jeless jugak org rajin bela2 ni, sbb mar mmg penggeli, huhuk :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin...

      KY pun geli nak pegang, kalau tukar air KY suruh org lain yg ambil mereka berdua tu, selama bela belum pernah KY pegang heeee

      Padam
  6. waaaw lucu sekali itu si mieny dan si mieky. hehee
    pasti sangat menggemaskan sekali bisa dekat dengan mereka.

    oia gimana dengan keadaan KY. sudah baikan kah?
    syukur deh kalo sudah baikan, berarti sudah bisa aktif ngeblog lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang lucu, apa lagi mereka itu kecil2..comel sangat..

      Alhamdulillah...KY usah sembuh, terima kasih atas doanya..

      Padam
  7. Balasan
    1. memang comel, sebab itu KY berkenan heee

      Padam
  8. comelnya... mesti geli2 tangan pegangkan?! auuuwww...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeeemmm..KY belum pernah pegang lagi nora..gelilah...suka bela dan bagi makan je hihih

      Padam
  9. ala comelnye :) nk semua ..hehehe ..ada nama x ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...memang comel, mcm tuannya hihiihi

      namanya da mieny dan mieky

      Padam
  10. wah aktif gak mereka ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. seekor je yg aktif, yg kecil tu malas sikit suka tido

      Padam
  11. Ganas juga kura-kura ni...hahahah

    BalasPadam
  12. saya pelihara sugar glider as my pet..comeyyy..mata bulat..hahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. nick pun suka membela juga? mata bulat mesti comel

      Padam
  13. Kalau Laurencius suka nya pelihara Kucing KY. Lucu tuh mainannya.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kucing itu memang haiwan peliharaan yg comel..KY pun ada 2 ekor

      Padam
  14. السلم عليكم ورحمة الله

    Saya tak pelihara apa-apa pun sebab bimbang tak dapat nak laksanakan kewajipan pada apa yang kita pelihara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      eeemmm...KY selalu cuba beri perhatian kat semua yg KY bela...harap2 tak adalah sampai terbiar..InsyaAllah

      Padam
  15. Bila ada pets nak kena rajin KY. Kakak ni bukan aje tak rajin tapi juga takut itu yg tak ada satu pun pet di rumah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak, kena selalu tukar air, beri makan, tapi si cimel 2 ni, entahlah masa bila makan pun tak tahu..letak makanan, alih2 dah habis

      Padam
  16. Comelnya...pandai pulak dia manjat ya.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah...KY ingat taklah sampai panjat mcm tu, bila tengok aksinya tu, kelakar pulak..

      Padam
  17. Baru tahu nih, ternyata KY ini pencinta hewan, berarti banyak juga koleksinya yah..hehe...
    Kalau kita suka dan sayang dengan hewan itu tandanya baik dan selalu ingat kepada sang pencipta.
    Terima kasih KY sudah berbagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. InysaAllah...

      kalau koleksi itu banyak jugalah, cuma sekarang akan dan burung dah berikan pada org lain..

      Padam
    2. Kalau aku punya namanya Murai batu KY, suaranya bagus juga
      terima kasih infonya KY

      Padam
  18. ini kalau zahraa nampak ni mesti dia suka.....kiut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. budak2 memang suka su..apa lagi kecik gini..

      Padam
  19. Mereka ni agak cepat membesar...Anak saudara sy ada bela. Tapi hati2 cepat jek nak hilang sebab comel sgt kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...betul tu, silap2 kena kipnek..tapi tuan yg jual cakap hati tu, yg ini tak besar sangat..ini bukan baka biasa...

      Padam
  20. kak KY suka itu juga?? kura kura ku udah gede makannya ikan kecil kecil, tapi selalu di air, terus kukunya tajam mungkin karena itu udah gede.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tia pun ada, bila dah besar, tentu kuat jalan kan?...kak juga ada yg besar dulu tapi sudah kasi orang..

      Padam
  21. comel....tapi yan geli nak pegang kura2 nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheheh...KY pun, belum pernah pegang lagi ni sejak bela geliii...

      Padam
  22. met sore mbk KY aq kra belaah duren mbk hehehd. Aq jga suka bnget mbk sma kura2 dan ikan hias. Bisa d jadikan temen kalu lgi kesepian hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pagi BL, duren tu apa? kalau suka bela aja...

      Padam
  23. Alolo.. comei sungguh 2 ekor tu dok main :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee...kalau terlepas dr kandangnya memang sukalah tu..sbb tu yg aktif sangat tu

      Padam
  24. pergh.. siap boleh main panjat2 lagi tu.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. puzzle tu kan kasar, sbb tu ia boleh panjat..suka sangatlah tu terlepas dr kandang hehehe

      Padam
  25. comell.. dlu farah ade bela seekor tp dah hilang.. ptg2 sje letak dlm kolam, leka sgt borak..tgk2 dah hilang, carik pon dah x jmpee

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah...kura2 ni nampak je slow, tapi alih sikit je perhatian hilang dah..

      Padam
  26. Balasan
    1. heeee..memang comel, KY hari2 tengok, tenung macam tak ada kerja lain pulak

      Padam
  27. .. waktu aq kecil, aq punya kura^ juga. bahkan sampe aq kuliah pun dy ttp n gak mati^. pdhl udah disuruh pergi, namun balik lagi ke rumah. he..86x ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pandainya kura dhifa...sekarang udah nak ada?

      Padam
  28. Semoga saya termasuk dalam categori hehe... di tunggu kunjungan baliknya gan

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee...boleh dikirkan? InysaAllah...nanti KY singgah ok?

      Padam
  29. lucu KY kura-kuranya ...:)

    BalasPadam
  30. Balasan
    1. mahu? bisa, tapi tunggu ya bila ia udah beranak...hhehehe

      Padam
  31. iihh.. lucu banged sii tuu sii mieny sama sii mieky nya :p
    pake maen panjat2 segala lagi hehehehe :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe...kalau terlebih aktif begitulah jadinya..

      Padam
  32. rajinnya KY membela.... membela haiwan takper, jgn membela menda lain...

    saya ni kalau gi kedai suka tengok2 sampai leka tapi bab membela ni tak rajin

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehhe...memanglah mana boleh bela benda lain..KY pun takut, tapi kalau bela orang boleh kan? hihihhi

      Padam
  33. salam KY :)

    rajinnyer KY membela haiwan eksotik mcm tu... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ayie,

      rajin tu tak adalah, tapi KY memang tak boleh tengok haiwan2 yg comel, jadi teringin nak bela

      Padam
  34. Kalau dah cam tu gayanya...buat mini zoo le..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehhee...ngadalah okje, pada KY buat mini zoo, lebih baik KY terus minta kerja kat zoo hihih tak habis duit

      Padam
  35. comel kura-kuranya
    dibagi makan apa KY?

    BalasPadam
    Balasan
    1. makanan dia je, KY beli di kedai yg menjual haiwan2 ni

      Padam
  36. Balasan
    1. eeemmm....memang comel dan kiut kan?

      Padam
  37. comel je tngok..pernah bela ni..tp cepat sngat besarnya..terpaksa lepas kan kat tali air =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kura2 cepat besar ekk..kak emaa..nak kena beli akuarian pulaklah nanti

      Padam
  38. kunjungan sore..imut2 itu kura2ninjanya :D

    BalasPadam
  39. rumah mainan tu yang x thn tu... :)

    BalasPadam
  40. met mlm mbk KY aq di kasih satupun mau mbk hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. mahu juga..bisa..tunggu ya mbak postkan nanti heeee

      Padam
  41. he he suka tgk but KA geli sikit ler

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemm...KY bukan geli sikit dah tapi memang geli heee

      Padam
  42. cutenya..KY bagi makan apa kat dia ya..x susah ke jaga mieny dgn mieky tu..:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagi makanan dia je liyana..kecik lagi tak boleh makan makanan lain

      Padam
  43. lucu ya...? Berapa belinya mbak tuh kura-kura?

    BalasPadam
    Balasan
    1. murah je, kalau duit malaysia cuma rm7 seekor

      Padam