Kalau Dah Berani, Sanggup Buat Apa Saja

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...sebelum KY meneruskan cerita, terima kasih buat semua sahabat yang sudi doakan kebahagiaan KY, dalam entri ini, terima kasih banyak-banyak. Ok..ada tak kat sini yang tak pandai drive? bukan drive yang kat atas tu tapi pacuan 4 roda je..KY rasa sekarang semua orang dah boleh drive, adalah yang masih takut-takut, tapi yang pasti ramai yang pandai kan?

Teringat pula KY masa mula-mula belajar memandu..kelakar pulak kalau ingatkan, apa taknya, dah lah tak ada kereta, apa lagi nak belajar, bila daftar, cikgu datang ambil kat rumah terus suruh pandu, tak ke gila macam tu, terketar-ketar kaki di buatnya haaaa...tapi Alhamdulillah..sekali ambil saja. tapi u alls nak tahu yang lebih hebatnya lagi, lepas je dapat lesen, KY dan hubby pergi KL ambil kereta, dah sampai sana, nak bawa keluar kereta tak ada orang pulak nak pandu, plan awal abang KY yang sulung akan temankan, KY pergi dulu, dia susul kemudian, tapi bila sampai KL, dia telefon tak dapat datang, tak boleh cuti...

Eeeemmmm...apa lagi panik jadinya, nak tak nak KY juga yang kena bawa, u alls pasti tertanya-tanya, kenapa hubby tak bawa, yang itu lain kali kita cerita ok? heee, ada cerita menarik di situ sebenarnya..ok, berbalik kepada cerita asal..dengan sokongan hubby dan tekad diri, KY drive kereta dari KL hingga Kemaman, jauh tu..dalam perjalanan, Tuhan saja yang tahu, apa yang bermain dalam hati dan minda, tapi Alhamdulillah...selamat semua, Allah permudahkan perjalanan KY dan keluarga.

Sampai je kat rumah, adalah jiran-jiran yang terdekat datang nak tengok kereta, padahal bukan beli kereta baru pun..dia orang tanyalah, sapa yang drive, hubby cakap, siapa lagi..tuu laaahhh...ternganga mulut dia orang, tak percaya, apa yang mampu mereka katakan, "biar betul" hhaaaa...memang betullah...ingat apa? KY ni penakut sangat...tapi sememangnya takut heeee...

KY pandu pun bukan laju, baru dapat lesen kan, tapi sekarang jangan pandang sebelah mata tau, kena pandang sebanyak mana ada mata, siap boleh berlumba dengan pemandu F1 hihiihi...tapi orang perempuan kena lah sopan sikit di jalan raya kan? eemm...itulah pengalaman KY, kalau dingat balik, berani juga KY, tak sangka haaaa....oklah u alls byeee...