Resepi Kek Lapis

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan satu ciuman untuk u alls, sekejap je nak masuk hari minggu pulak kan? dan untuk hari minggu kali ini, KY nak ajak u alls memasak lagi, ala biasalah buat kek, kali ini kek special sikit, kita buat Kek Lapis, bukan kek lapis sarawak tau, kek lapis biasa, mudah dan simple, cuma membakarnya sedikit rumit heeee, tak apalah buat dengan sabar ok..sebelum kita ke resepi kita tengok dulu kek yang KY buat..

Tadaaa...inilah dia kek lapis yang KY buat, maaf ye kek ini kekurangan padat, sebab KY bakar, u alls kena kukus tau baru cantik.. u alls kalau nak buat kena buat nipis-nipis tau baru cantik, KY buat lapis tebal, sebab time tu KY ada kedatangan buah MALAS heeee... tapi kalau u alls memang malas, u alls boleh buat cara yang paling senang, nak tahu caranya? macam ni....

Aaaaa....nampak? ini yang belum masak tau, yang ini KY kukus memang cantik lepas masak, tapi lupa nak ambil gambar, sebab dah tak sabar nak makan...u alls campur warna dan tuang satu-satu warna, lagi senang, rasanya tetap sama...mudah kan? tapi biasalah kek KY ni selalunya tak cukup perasa heee...ok lah dah lihat puas-puas, ada yang terliur tak? kalau terliur... jom kita lihat resepinya dan buat sama-sama..tapi jangan lupa kirim sikit untuk KY rasa ok? heeee

Bahan-Bahan
459g  mentega
11/2 gelas gula halus (ky guna segelas je)
10 biji telur
11/2 gelas tepung gandung
1/2 tin susu pekat manis (ky guna tak sampai setengah)
1 sudu teh vanila
jem
horlicks
milo
sekaya

Cara Membuatnya
1) Mentega dipukul dengan telur sehingga sedikit kembang
2) Setelah itu masukkan telur satu persatu dan kacau hingga sebati.
3) Kemudian masukkan tepung, susu dan vanila, gaul lagi.
4) Kemudian bahagi adunan kepada 4 bahagian, dan setiap bahagia di campur dengan 4 bahan yang tertulis di atas.
5) Bila dah siap, kukuslah..selapis selapis sampai habis...ok?

Macam mana? senang?  u alls pasti cakap alaaaaa....susah ni hhaaaaa...tak kisahlah susah ke senang ke kalau ada kemahuan pasti kek lapis ini akan jadi kan? rajin-rajinkan diri, ala..buat pun untuk siapa, untuk keluargakan? ok lah...kelas kita habis di sini untuk kali ini, selamat mencuba...