Aku Akan Terus Belajar

Bismillahirrahmanirrahim

Sebelum KY mulakan, KY nak ucapakan terima kasih pada sahabat KY dari seberang, Reo Adam, nak tahu kenapa, sebab sudi beri anugerah untuk KY. Anugerah Best Friends lagi...terima kasih ye Reo, KY dah letak kat tepi tu...Oklah...kita ke tajuk utama....(mcm baca beritalah pulak hehehe)


Aku Akan Terus Belajar

Aku sarungkan  tudungku hingga terasa damai hati ini,
Aku longgarkan pakaianku sehingga tertutup bentuk tubuhku,
Aku lakukan semua ini demi cintaku padaMU Ya Allah,
Dan ku bisikkan kedalam hatiku,
Semoga ENGKAU Redha melihat perubahanku.

Seandainya semua orang memahami,
Yang cantik luaran bukanlah ukuran,
Tetapi cantik hati itulah yang memikat semua orang,
Dan yang utama berbudi pekerti seperti yang Rasulullah saw contohkan.

Aku seorang muslimah yang masih harus belajar, 
Belajar tentang agama yang disampaikan Rasulullah saw,
Belajar tentang tata cara kehidupan,
Sehingga kudapati keindahan dalam Hablu MinaAllah dan Hablu Minannas.

Dan Aku akan masih terus belajar,
Belajar untuk menjadi orang yang sabar,
Belajar menjadi orang yang ikhlas,
Dan belajar untuk selalu bersyukur..
Sebagai bekal untuk kebahagiaan di masa depan,..

" Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah" (HR. MUSLIM)