Antara Wanita Dunia VS Bidadari Syurga

بسم الله الرحمن الرحيم

KY nak cerita sedikit tentang WANITA. Wanita?????Asyik-asyik wanitakan..nak buat macam mana, admin blog pun wanita yeeee..tentang Wanita Dunia vs Bidadari Syurga. Kalian tahu...

U alls tahu wanita dunia ketika memasuki syurga mereka mampu mengalahkan kejelitaan para bidadari syurga..u alls nak tahu siapakah wanita dunia itu? Mereka adalah Wanita Solehah..

Aisyah r.a berkata :
"Wanita-wanita solehah akan berkata kepada bidadari syurga..kami melakukan solat sedangkan kamu tidak, kami berpuasa sedangkan kamu tidak..kami bersedekah sedangkan kamu tidak, kami wanita solehah di dunia mengalahkan bidadari syurga.."

Inilah yang menyebabkan para bidadari di syurga cemburu. Tentu u alls selalu mendengar ungkapan ini..dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah..di dunia lagi para bidadari mencemburui kesolehannya dan di akhirat kelak bidadari sudi menjadi khadamnya....Eeemmm...hebatkan wanita dunia.


Wanita solehah adalah Wanita Terbilang,
Hatinya sentiasa Tabah dan Cekal, 
Sifat-sifat Mahmudah sentiasa menghiasi dirinya..
Nur muslimah terpancar pada Raut Wajahnya, 
Allah dan Rasulullah sentiasa Ditaati..

Ibu Bapa sentiasa di hormati, 
Sentiasa Beristiqamah dalam hati..
AL-Quran dan AS Sunnah menjadi pedoman dan ikutan..
Bidadari syurga amat mencemburui mereka, 
Bidadari Tunduk kepada mereka..
Indahnya menjadi wanita solehah.

72 ulasan:

  1. met mlming mbk. wah aq suka bnget mbk postngannya. termksih dah brbgi

    BalasPadam
    Balasan
    1. suka ya? mekasih..mahu cari wanita begitu takkk

      Padam
  2. Pertamaxxx..

    Kalo saya sich sobbb di suruh milih bidadari di dunia ato di akhirat mendink di akhirat coz kecantikannya ga' akan pudar ampe kapan punnn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya..kerna Allah telah berfirman, tiada wanita tua di syurga semuanya muda..dan mereka adalh wanita solehah..

      Padam
  3. Ough iyach sobbb..

    Blog sobat udah namcep di blog kuwww..

    Salam kenal yachhhhh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih..nanti KY singgah ke situ ok

      Padam
  4. indahnya aku membaca postingan ini seindah isinya..
    semoga lukman mendapatkan wanita sholehah.. aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah..aamiin

      kalau mahu wanita solehah, lelaki juga seharusnya menjadi soleh dahulu, kerna Allah sudah bilang, wanita yg baik untuk lelaki yg baikkann?

      Padam
  5. semoga istriku menjadi wanita solehah

    BalasPadam
  6. met mlmng mbk. smga ap yng di inginkan jdi knyataan buat para wanita. sngat berarti mbk.

    BalasPadam
  7. Semoga kita bakal tergolong dalam wanita solehah tu.... usaha dan berdoa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...selalu berdoa pasti akan diperkenankan..semoga kita boleh menjadi wanita solehah, walaupun itu sukar sekali

      Padam
  8. ahaha...
    sudah sampai sini!!..
    >_^
    (napa ngn blog lama?.)

    BalasPadam
    Balasan
    1. penat tak..hehehee

      memang dr awal bermsalahkan blog akk tu, habis lama2 rosaklah ia hihih

      Padam
  9. cantik jelita baik hati maupun rupa dan juga soleha adalah dambaan kaum pria tentunya

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya..pasti, begitu juga wanita, mendambarkan lelaki soleh

      Padam
  10. maknanya....wanita solehah drajatnya lebih tinggi dibanding bidadari syurga ya KY?

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya betul tu, bidadari syurga masih kalah dengan wanita dunia yg solehah

      Padam
  11. Sungguh sangat-sangat Idaman tuh wanita seperti diatas KY, Salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. idaman setiap lelaki, apa lagi lelaki solehah

      Padam
  12. bidadari syurga nan cantik dan perfect saja cemburu. apalagi bidadari dunia, hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...betul tu, itulah yg dikatakan, bidadari ada di bumi..

      Padam
  13. bukan senang nak jadi wanita kan kak.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sukar sangat, sbb itulah di neraka lebih ramai wanita berbanding lelaki

      Padam
  14. Aku belum berani mendambakan wanita dunia yang sholehah, karena aku pun masih merasa 'kotor' dengan dosa, aku harus memperbaiki diri dahulu untuk mendambakan wanita sholehah yang dicemburui bpara Bidadari syurga itu. Ya, semoga saja aku dapat memperbaiki diri.

    Trima kasih KY :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk mendapat wanita yg solehah, lelaki juga seharusnya menkadi soleh dahulu, itu yg diberitahu oleh Allah...wanita yg baik untuk lelaki yg baikkan?

      Padam
  15. menjadi wanita memang byk kelebihannya...perkataan CANTIK seakan2 dicipta utk org perempuan...perkataan tu tak sesuai utk lelaki tapi cukup sinonim dgn wanita.

    sudah laa begitu wanita dunia juga akan menjadi wanita yg lebih cantik dari wanita syurga. bersyukur lah dan pelihara lah kecantikan mu wahai wanita dunia....spy kamu menjadi lebih cantik di dlm syurga kelak. ^__~

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...itukan yg selalu di dambarkan mana2 wanita, mekasih ayie

      Padam
  16. wanita soleha menjadi penyempurna ibadah bagi lelaki soleh :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...tidak mahu menjadi wanita yg membawa lelaki ke neraka..InsyaAllah

      Padam
  17. insya allah..harap2 dapat jadi wanita yg solehah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...aamiin..selalulah kita berusaha eita

      Padam
  18. indah nye entry hari ni..seronok je membaca..:)

    BalasPadam
  19. Salam kenal... Ramai terus agaknye e??? Hehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal kembali Rips, InsyaAllah...masih ramai

      Padam
  20. Wanita dunia yang soleha akan menjadi bidadari syurga kelak
    hehehe
    :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm....betul tu, kerana sebaik2 wanita mereka adalah wanita solehah..

      Padam
  21. alhamdulillag ada yg sudi buat post begini.keep it up..ky

    BalasPadam
  22. dan aku selalu berharap mendapatkan pasangan wanita dunia yang solehah yang dikirim oleh-NYA dari syurga....aaaaamiiin

    salam sehat selalu

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...bisa dapatinya..asalkan maku juga menjadi lelaki soleh, kerna wanita yg baik untuk lelaki yg baik..kan?

      Alhamdulillah...sihat

      Padam
  23. السلم عليكم ورحمة الله

    Sesungguhnya wanita muslimah memiliki kedudukan yang tinggi dalam Islam dan pengaruh yang besar dalam kehidupan setiap muslim. Dia akan menjadi madrasah pertama dalam membangun masyarakat yang shaleh, tatkala dia berjalan di atas petunjuk Al-Qur’an dan sunnah Nabi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      Alhamdulillah...menjadi wanita banyak kelebihannya kan ustaz,

      Padam
  24. suka baca n3 ni !

    BalasPadam
    Balasan
    1. mekasih KA...untuk ingatan pada kaum wanita

      Padam
  25. awak janji dengan saya yang awak akan menjadi wanita yang solehah tu ye... dan saya nak awak kotakan janji awk tu... ini permintaan saya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...itu juga impian KY..mekasih

      Padam
  26. itulah untungnya wanita,,,

    saya suka sama potingan ini,

    BalasPadam
    Balasan
    1. menjadi wanita memang banyak kelebihan...namun wanita tidak boleh terlalai...

      mekasih ya

      Padam
  27. wanita solehah dambaan stiap pria

    BalasPadam
  28. maka, wanita jagalah diri dan maruah anda..InsyaAllah...kelak anda akan sgt special...untungnya menjadi wanita

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...menjadi wanita banyak kelebihannya, namun harus di jaga

      Padam
  29. laki-laki baik-baik pasti mendapatkan wanita baik-baik, begitu juga sebaliknya.. yang paling utama, slalu bersyukur kepada Allah SWT dan jangan pernah mengeluh terhadap apayang sudah ditentukan oleh Nya,, :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...mengeluh jangan sekali, sentiasalah bersyukur dan memperbaiki diri

      Padam
  30. wanita solehah kan ketua bidadari syurga.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...dan bidadari itu ada di bumi

      Padam
    2. rasa agk janggal bila KY dah tukar profil pic blogger nih.. sbb dulu kartun... hehe

      Padam
    3. eehhmmm...tak sesuai ek..

      Padam
    4. x de la... ok je... cma dulu terbiasa yg katun.. hehehe...

      Padam
    5. sekarang kena biasa2kan dengan gambar real adminlah hihi

      Padam
  31. W3.
    Inspiratif Posting....!!!

    Andai saja kita tidak bisa memiliki apa yang kita cintai...!!!
    maka berusahalah mencintai apa yang kita memiliki...!!
    Pandangan sering menipu, rupa tidak menjamin kebahagiaan,...!!

    Wanita Sholehah adalah perhiasan paling indah..!!!

    Wallhu'alam bishowab..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, menerima apa yg ada pada kita itu cukup memadai..tapi kita boleh mendapat yg terbaik..InsyaAllah

      Padam