Jika Hari Ini Hari Yang Paling Indah Buat Kita, Maka Allah Pinjamkan 4 kunci


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, terima kasih padamu Ya Allah..masih memberi peluang pada kami menghidup udara dibumiMU ini..aamiin, sebagai hambaNYA, pada siapa lagi untuk kita mengucapkan syukur dan terima kasihkan?

Bagaimana hari-hari yang dilalui dalam hidup kalian, bahagia? Alhamdulillah...bercerita tentang bahagia, semua orang mahu bahagia, tapi bahagia yang macam mana? susah nak cakapkan? kalau hari-hari semalam dan hari ini kita bahagia, sudah tentu ianya menjadi hari yang paling indah buat kitakan?

Tetapi harus diingat, bila hari ini menjadi hari yang paling indah untuk kita, maka Allah pinjamkan 4 kunci kepada kita iaitu

SENYUM
*
*
*
SYUKUR
*
*
*
KASIH
*
*
*
CINTA



Gunakan SENYUM untuk mereka yang terluka...

Gunakan SYUKUR untuk apapun yang ada padamu...

Gunakan KASIH untuk sesama kita...

Gunakan CINTA untuk menjalani hidup ini.. 

Bersyukurlah dengan setiap pemberian Allah, kerana bukan semua insan di dunia ini bertuah memiliki apa yang kita miliki.

69 ulasan:

  1. Asiik jadi yang pertramaxx .. :D

    Memang betul, hari hari kita memang harus penuh dengan senyum, dan syukur :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. senyum itukan sedekah paling mudah yg kita boleh berikankan?

      asiikkk..ya jadi yg pertama, tapi ngak ada hadiah ya heee

      Padam
  2. setujuuuu sekali kak KY....kebanyakan dari kita lupa sama 4 kunci itu, kebanyakan ingat kunci rumah saja hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..pastilah kalau lupa kunci rumah mahu masuk gi mana nanti heee, tapi kalau kita lupa 4 kunci itu juga gi mana kita mahu masuk ke sana dengan senang dan bahagia kan?

      Padam
  3. sy kalau boleh nak senyum sentiasa...dunia luaran menggambarkan dunia dalaman kita...selalu prof dr muhaya ckp

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...betul tu, cuma kadang2 saja luar tak sama di dalam

      Padam
  4. senyum dengan ikhlas :)
    sejuk banget kalo selalu bersyukur ya kak..

    selamat siang kak .. have lunch hohoho :D :) .

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...berterima kasih pada sang perncipta kita pasti akan terasa tenang dan bahagia

      selamat siang tia,

      Padam
  5. bagusnya info ni.. nak share ye KY.. tma kasih

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. silakan TCC..semoga bermanfaat buat semua

      Padam
  7. thanks KY... apa yang paling penting..bersyukurlah dengan segala nikmat yang Allah bagi pada kita sekarang ni... bukan semua orang dapat apa yang kita ada sekarang... Alhamdulillah ... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 lisa, betul tu, buat dengan ikhlas InsyaAllah..kita kan mendapat banyak kebaikkan darinya

      Padam
  8. Bersyukur atas 4 kunci yg dikurniakan olehNya buat kita ye..

    BalasPadam
  9. Syukur kerana ada yang sentiasa mengingati...Thx KY

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama1 BM, Alhamdulillah...ingat mengingati agar kita tak mudah lalai

      Padam
  10. salam KY,
    bagus n3 ni, yelah dalam kita kecapi nikmat Allah tu jgn le over pulak sampai lupa diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam cikda,

      eemmm..betul tu, kita tak boleh terlalu takut2 kenikmatan yg kita kecapi akan ditarik kembali

      Padam
  11. Senyum ternyata sebgai Kunci juga ya.
    Klw begitu mari senyum terhadap sesama kita....
    :) Smile

    BalasPadam
    Balasan
    1. iyalah..kalau kita bahagia dan ceria, pasti ada senyuman terukir di bibirkan?

      ayoh, kita sama2 sebarkan senyuman yang paling manis

      Padam
  12. iya mbk bener juga lebihbaik brsenyum daripada manyun heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi..apa itu manyun

      Padam
    2. Manyun tu cemberut... ^^

      Padam
    3. tarik mukalah ni,...betul tu tak elok, senyum saja huhu

      Padam
  13. Balasan
    1. hehehe...termasuk yg, semua orang mahulah huhu

      Padam
  14. Alhamdulillah, syukur dengan nikmat yang diberi olehNya.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...aamiin

      Padam
    2. kak KY, nanti kalau singgah tempat iha, klik kat profile tau.. nanti akak tau la kenapa dan mengapa dan bagaimana dan macam mana kisah iha, hihihi..

      Padam
    3. InsyaAllah...nanti akk singgah

      Padam
  15. Saye nak silaturahmi dulu sama author blog ni :)

    from Haris On Stage

    BalasPadam
  16. setuju sangat.. pekara mudah yg susah di buat ..oeh masyarakat kita

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu acik, cakap blh nak buat susah, kena terapkan dlm diri dan selalu muhasabah

      Padam
  17. Ramai tetamu yg komen blog KY ni... :-)

    BalasPadam
  18. Pleаsе lеt me knοw if yοu're looking for a article writer for your site. You have some really great articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'ԁ
    abѕolutеly lovе tο writе some mаterіаl for уour blοg in exchаnge for a
    link baсκ to mine. Рleaѕe shοоt mе an e-maіl if іntеreѕted.
    Kuԁos!

    My ωeb sitе; canadien

    BalasPadam
  19. suke3...nak tambah lagi satu sayang !ahaks

    BalasPadam
  20. simpel kak,, alhamdlillah sangat berguna ni :) hehe
    jika kita bisa kokoh dengan 4 kunci itu, insyaAllah kita slalu bahagia,, aminnn :)
    salam kak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin..selalu berusaha dan muhasabah diri, salam kembali SAM

      Padam
  21. 4 kata yang memiliki makna sangat dalam..namun masih banyak orang yg sulit melakukannya, ..semoga kita menjadi orang2 yg murah senyum, bersyukur, mengasihi, dan mencintai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena selalu muhasabah diri dan ikhlaskan hati

      Padam
  22. Saya sangat terharu dengan ayat ni....

    "Bersyukurlah dengan setiap pemberian Allah, kerana bukan semua insan di dunia ini bertuah memiliki apa yang kita miliki".

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemm...tapi benarkan? menghargai apa yg kita miliki

      Padam
  23. terima kasih...terharu membacanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 kancil, sedikit menyentuh ye heee

      Padam
  24. Subhanallah... terimakasih sekali, pagi-pagi saya mendapatkan nasihat yang baik. Sederhana tapi 'mengena'. Senyum, syukur, kasih & cinta adalah kata-kata yang singkat namun padat makna

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...sama2 kita perbaiki diri menjadi manusia yg lebih baik

      Padam
  25. Paling saya suka cinta. Tapi semuanya tetap harus dijalankan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, 4 yg harus kita tunaikan

      Padam
  26. senyum & terus bersyukur yer

    BalasPadam
  27. Sungguh bagai dikata tu KY..syukur sesangat...moga jangan Allah tarik!

    BalasPadam
  28. rumahnya baru ni yah?
    4 kata kunci yang sederhana, tapi sangat sulit dilaksanakan bila hati tidak bersih

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru dibaiki heee

      betul tu, sulit bagi mereka yg tidak tahu menghargai

      Padam
  29. tapi, kasih dan cinta bukan lebih kurg je ke..? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak juga, kasih dan cinta yang berlandarkan Allah...itu perlukan?

      Padam
  30. Alhamdulilah dan semoga kita sama-sama diberikan nikmat oleh Yg Maha Esa

    BalasPadam