Alhamdulillah...Kekalkan Sentiasa

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum

apa yang nak di kekalkan? ada ada je MY ni kan? manusia ni punya macam macam sikap dan sifat..ada yang baik ada yang buruk, dah nama manusia mana ada yang sempurna..itu di akui..
tapi kalau dah punya sikap yang baik, kekalkanlah..malah kita tambah ramuan lagi agar ia lebih indah

orang yang punya sikap macam ni, sentiasa di sayangi..u alls tak nak ke di sayangi..kalau MY lah, uuuuu...suka sangat..panjang pulak mukadimahnya..sebenarnya MY nak citer sikit tentang sikap menghargai..sikap ni sebenarnya senang je nak di pupuk...yang penting kita nekad, MY bagi contoh..

Mensyukuri  nikmat
orang yang tahu menghargai, akan sentiasa melafazkan syukur kepada Allah atas nikmat yang di kurniakan walaupun sedikit. yg ini kita kena amalkan..baru hidup kita akan bahagia


membantu ibu bapa
ini pun sikap menghargai..menghargai pengorbanan ibu bapa yang telah membesarkan, mendidik, menjaga kita , sabagai tanda penghargaan dan terima kasih, kita boleh membantu dalam melakukan kerja rumah tanpa di suruh..kan?

senyuman
senyuman pun sikap menghargai ke? eeemmm...dengan memberi senyuman juga tanda penghargaan. lagipun ia adalah satu cabang sedekah yang sangat mudah kita amalkan.

kita kan ummatnya Rasulullah saw...Rasulullah seorang yang sangat menghargai..tak percaya? baca kat sini