Nak tahu Apa yang Wanita Tidak Suka Tentang Lelaki?

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..entri kali ini KY tujukan kepada kaum lelaki. mereka perlu tahu dan ambil tahu. U alls ada kekasih? untuk mendapat kasih sayang wanita yang maksimum, lelaki perlu berani berubah. maksudnya buang sifat-sifat yang kurang disenangi oleh wanita (tapi kalau yang elok tak perlulah). Perempuan ni suka lelaki yang sanggup berkorban apa saja untuk mereka ( mcm dalam filem pulak)

Disayangi wanita adalah kemuncak keselesaan hidup lelaki sebenarnya.(pandai2 pulak KY kan), biar pun poket kosong, perut lapar, tetapi dengan kasih sayang yang penuh ikhlas dari seorang wanita, segala masalah terasa mudah untuk dihadapi. (mungkinlah kan?)

Ok, mari KY beritahu beberapa sikap yang wanita tidak suka..mungkin boleh diberi perhatian sikit oleh u alls yang bernama lelaki ni...ok

lelaki-lelaki pilihan

Pertama, terlebih berlagak. kebanyakkan lelaki ada sikap ini. kadang-kadang lelaki merasa sikap berlagak ni, boleh menarik perhatian wanita. Iya..mungkin boleh tapi kalau yang dah berlebih-lebih, aaa....itu silap. contohnya macam, lelaki ni punya motosikal besar (padahal pinjam je)....nak suruhlah wanita ni memuji-muji, berlagak yang dia mampu beli motor tu, tetapi dia silap, wanita makin akan menyampah tahu...

Kedua, terlebih merayu. Sikap ini memang tak elok bagi lelaki, kenapa??? sebab ini akan membuatkan wanita akan hilang rasa hormat pada lelaki, ditambah dengan menangis (ada ke). jangan tak tahu, sesetengah wanita akan lari dari lelaki seperti ini. Nak tahu kenapa? kerana sifat merayu dan menangis adalah sifat wanita. Wanita mendampingi lelaki untuk lari daripada sifat ini, tetapi jika lelaki tempat dia bergantung harapan turut lemah, sudah tentu kepercayaannya hilang. Wanita lebih menghormati lelaki yang tegas.

Ketiga, terlebih menyayangi. ini pun salah satu sikap yang tidak digemari wanita. ye lah, baru je berkenalan dah lebih-lebih pulak. Biasanya terlebih dari segi layanan, misalnya, pergi makan, wah!!! siap tarik kerusi lagi, tolong lapkan sudu ke (wah,romantiknya), sikap macam ni kan, terlalu prihatin sebenarnya, iya...mungkin ada bagusnya, tapi ia akan merimaskan wanita dan kadang-kadang mungkin juga wanita akan terfikir, betul ke tidak dia ni? parah kalau macam tu, haha...

Ok..secara jujurnya, lebih baik memiliki sifat kelelakian sebenar atau lebih sinonim dengan sebutan control macho. Apabila menyayangi seseorang tidak perlulah berlebih-lebihan kerana itu juga akan memberi masalah dalam hubungan....oklah, itu saja, sedikit panduan buat u alls yang tengah bercinta...sekali-sekala beri tips ok jugakan? eeehhhmmm...Apa-apa pun jadilah diri sendiri.

65 ulasan:

  1. Semua betul :)) singgah sini dan follow

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ek? heee

      thanks nanti KY singgah kembali

      Padam
  2. saya suka kan lelaki gentleman..tahu bila perlu membantu bila dia patut biarkan saya berusaha sendiri.. :D hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY pun..terima apa adanya, kalau memaksa tak akan jadi apa2 pun kan?

      Padam
  3. Balasan
    1. tetuju? heeeesusahlah nanti lelaki nak pikat hanan heee

      Padam
  4. pergh.. ni mesti sbb dah ada banyak pengalaman.. hahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasalah..pha pengalamankan guru paling sempurna buat kita

      Padam
  5. السلم عليكم ورحمة الله

    Kadangkali sifat itu tidak disedari dan ada baiknya nasihat dari teman wanitanya. Dan pada lelaki jika mendapat nasihat itu janganlah pula menunjuk ego, cubalah berubah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      berubah kearah kebaikkan baguskan ustaz, apa pun tak perlu berlebihan dlm bercinta ni..betulkan ustaz

      Padam
  6. aik terlebih menyayangi pun x boleh ker KY? haha

    apapun sebagai manusia paling baik sederhana dlm byk perkara kan? kecuali melibatkan akidah atau keimanan memang x ada kompromi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pastilah Ayie, itu yg akan merimaskan wanita..dan yg paling bagus bersederhana..

      Padam
    2. wanita berasa rimas ke KY dgn lelaki yg terlebih menyayangi...?

      kena tau nih..hehe

      Padam
    3. ada sesetenaghlah..sbb dia akan merasa terlalu diperhati..buat biasa je..

      Padam
  7. Naim tak ada awek, tetapi ada seorang yg naim sukai.. hehe

    BalasPadam
  8. hehehe..terima kasih ye awak sebab bagi tip ni..hehehe

    BalasPadam
  9. Wah kaum lelaki harus memperhatikan akan hal seperti ini.
    Terima kasih atas perkongsiannya ini sahabat KY

    BalasPadam
    Balasan
    1. perlu diambil tahu sedikit, supaya tidak melakukan lesilapan dlm bercinta kan?

      Padam
  10. Hai, Ky, kunjungan pertama Nazar disini :). Follow blog aku yah .. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. heeyyy..thanks n nanti KY singgah ok

      Padam
  11. Manis sekali Harapannya KY, sungguh... sungguh elok.
    hmmmm.......... Mau Ulas Panjang nanti disebut pula kami perayu....
    Yah.... salam aja yah buat KY..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..benar juga tu kan? jangan di rayu yeee..

      Padam
  12. owh.. begitu ya sob..hehehe

    terimakasih kawan infonya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya..lebih kurang begitulah eehhmmm

      Padam
  13. Balasan
    1. ya..tapi mungkin sesetenagh wanita aja..ada juga yg suka seperti itu..cuma kurang sedikit

      Padam
  14. terlebih merayu, terlebih mendesak.. rimas. wuwuwuuu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..KY pun tak suka org yg begitu

      Padam
  15. apa2 pun jangan terlalu berlebihhan...just... biasa2 je...

    BalasPadam
  16. waalaikumsalam, hmm..kalu yang nomor tiga boleh kan apabila dilakukan untuk istri sendiri :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu pasti boleh..tapi kalau isterinya suka tak apa..kalau KY tak nak lah malu

      Padam
  17. betul tu ... aca lah wahai baakal imam ku ! haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe....sudah ada pilihan ekk..hiih

      Padam
  18. tips yang sangat menarik,trim yah, semoga sukses

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..tips yg simple namun blh diambil beratkan?

      Padam
  19. kunjungan rutin sobat, lanjot ke blog lain dolo, ditunggu kunjungan baliknya

    BalasPadam
  20. Heeee...takleh nak cakap :)
    saye tak pandai merayu,takde motor besar keje pon buruh kasar jer.
    apapon saya tetap memilih hidup sederhana dan selalu bersyukur atas nikmat-NYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu yg terbaik Reo..tak perlu berlebihan

      Padam
  21. wao jdi begitu'y bru tau ane,ni trmksi bnyk KY'y

    BalasPadam
  22. masak iya sih?
    wanita terntentu aja kalik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya..memanglah, masih ada wanita yg suka dilayan begitu..cuma sesetengah aja

      Padam
  23. Yelah tu, kadang2 terlebih sgt pun kita rasa lain pulak.. Cuma, kalau dah mmg suami tu buatlah apa shj yg boleh buatkan isteri bahagia dah tentu isteri suka =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...betul tu ala kadar kata orang kan?

      Padam
  24. Ternyata seperti itu hal yang kurang disukai para wanita.Terkadang pasangan kita tidak pernah mengatakan yang dia tidak suka dari laki-laki.Bertambah pengetahuan saya tentang wanita.Terima kasih KY sudah berbagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena sentiasa memahami sebenarnyakan?

      Padam
  25. betul2... sy xsuka yang menyanyangi 2.. rimas...hehehe tapi xsemua macam 2.. segelintir jer... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. memanglah segelintir saja, kalau terlalu menunjuk sanagt memang rimas

      Padam
  26. Ye ke KY? Emmmm.... ada betulnya jugak.... kalau berlagak ...OKje mmg tak suka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. berlagak ni kena tengok tempat jugalah kan?

      Padam
  27. tq share. dtg baca waktu cuti2 ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihhih...dah nak masuk cuti lagi ni..

      Padam
  28. betul nih, sebagai lelaki wajib saya coba

    maaf baru berkunjung :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. heeee...harus ketahui keinginan wanita hihi

      Padam
  29. ditunggu lanjutan nya nih pasti masih ada lagi yang tidak disukai wanita hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehhee...kena kaji lai lah jawabnya

      Padam
  30. suka sama pria yang sederhana apa adanya jujur taat agama pengertian, dan yang di sebutkan kak KY .. loh saya jadi curhat ya :D

    terima kasih kak sudah di share ^_^.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama-2 miztia, sama2 mencari yg terbaik buat diri

      Padam