Banjir-Banjir Di Kemaman

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..Alhamdulillah...hari ini hujan dah mula reda kat kawasan KY Kemaman. Tak boleh nak merungutkan? Apa yang berlaku semuanya diluar kemampuan kita. Pasti ada hikmah disebalik semua. Apa lagi ini memang musim hujan dan banjir. 

Kali ini KY nak tunjuk tempat-tempat yang terkena banjir di Kemaman, Terengganu. Ok..layan gambar je lah...

Felda Seberang Tayor

Jalan Bukit Mentok

Perumahan Bukit Mentok

Kawasan Bank Islam, Depan Nirwana

Jalan Air Puteh

Jalan Nak ke Binjai

Ok..tu je yang KY ada..Bagaimana dengan kawasan u alls ada yang terkena banjir atau lebih teruk dari kawasan KY ni? Apa-apa pun hati-hati di musim banjir ini, yang ada anak-anak kena waspada selalu, jangan lalai dalam memerhatikan mereka. Wassalam...

P/S: sumber gambar KY ciplak dari fb group kemaman 

42 ulasan:

  1. teruknya banjir,,,,
    memang bulan disember ni wajib banjir tiap2 tahun di pantai timur kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah wah, banjir.
      makanya buang samapah di sungai :p

      Padam
  2. wah kasian kasian kasian kalau banjir

    BalasPadam
  3. budak2 memang suka bila banjir macam nie...suka dapat main air....yang teruk mak bapa lah nanti nak bersihkan rumah....susah2 kalau macam nie kan...?

    p/s KY singgah blog akak permata hati mama...banya info menarik....

    BalasPadam
  4. kakak, moga semuanya terkawal,
    jaga diri, keluarga dan dokumen2 penting :)

    BalasPadam
  5. sabar je ya KY...banjir juga nikmat yang ALLAH beri :)
    KY ni asal terengganu ya

    BalasPadam
  6. kelantan pun teruk jugak kena banjir..
    tapi tak balik umah.
    tengok kat fb..huhu

    BalasPadam
  7. uhh..boleh tahan tinggi airnya tu.. harap2 penduduk setempat terutama kanak2 tak main air..bahaya..

    BalasPadam
  8. met siang sobat ma'af lama baru bisa berkunjung d krnakan banyak tugas dari bos heheh. lma gk berkunjung blog,ini makin bagus genk artikel jga postingannya makin wajib di simak. met rahat sobat
    sudah seharian aktifitas ngopi dulu genk heheh.

    BalasPadam
  9. wah seronok lah tu buat main air ke..hehehehe

    di jakarta juga lagi banjir nih sob, kok bisa sama ya..?

    BalasPadam
  10. Kesian mangsa banjir... tempat kami jarang banjir.

    BalasPadam
  11. dugaan buat rakyat terengganu untuk tahun ini termasuk sy,sabar & redha.. :)

    BalasPadam
  12. musim banjir ni, awak jaga diri awak baik2 tau..

    BalasPadam
  13. Selamat siang mba, maf nih saya cuma bawa kunbal :)

    BalasPadam
  14. banjir memang da dimana-mana...dab satu ni yang tak orng harap ^__^...kcuali dapat banjir duit..banjir harta...wah yg ni semua berharap la....

    salam damai cik

    BalasPadam
  15. Kami turut berduka KY.
    Ya Rob.... berikan kesabaran buat para sahabat Ku ini Amin....

    BalasPadam
  16. aduhh kesiannn kat mangsa banjir nie ..
    habis rumah tuu ..

    semoga cepat2lh reda kannn dik

    BalasPadam
  17. InsyaAllah kalau tak hujan dah air akan cepat surut, apa-apa pun zul doakan semoga banjir cepat surut sebelum bermulanya persekolahan dan semuanya selamat..

    BalasPadam
  18. subhanallaah, semoga segera surut banjirnya, dan tidak ada banjir lagi. kasihan yang terkena impactnya.

    BalasPadam
  19. Rumah akak kena bah(banjir) tak?

    semoga akak banyakkan bersabar ya

    BalasPadam
  20. Adoi...kalau banjir ni nak mengemas balik... tu yg malasnya! Rumah Ky ke?

    BalasPadam
  21. Di tempat kami di jambi ada juga yang terkena banjir saat sekarang ini.

    BalasPadam
  22. ada di bawah sarikata berita mengatakan air dari dam kenyir dilepaskan....maklumlah dulu pada orang...kesian rakyat ....harta benda musnah.tak hujan tapi air naik sepantas kilat......tak leh nak buat apa dah...rasanya nanti kemaman senasib kuantan

    BalasPadam
  23. slamat mlm. ksian banet'y. somoga cepet surut airnya. trmksi banyak,ni dah mau berbagi informasi mbk KY

    BalasPadam
  24. kalau tidak banjir pasti longsor, ya selalu waspada aja berjaga - jaga...

    BalasPadam
  25. .. widichhhhh,, banjirnya sungguh terlalu. he..86x. tapi alhamdulillah,, dirumah aq aman n gak pernah banjir ..

    BalasPadam
  26. teruk jugak banjir kat tgganu rupanya.. kat kelantan ni pun sampai banyak gk jln ditutup.. heheh

    BalasPadam
  27. Desember, dan ber..ber selalu berair..hheheheh

    BalasPadam
  28. negeri2 pantai timur memang setiap hujung tahun akan banjir kan KY...

    BalasPadam
  29. moga keadaan kembali spt biasa..

    BalasPadam
  30. seb baik baru je balik dari sana

    BalasPadam
  31. semoga nggak kebanjiran lagi kawan..

    BalasPadam
  32. sekarang ini kondisi iklim sudah mulai normal, bersyukur ada hujan, kalau soa banjir itu merupakan hukum alam, yg penting manusia berusaha utk mengolah lingkungan bagaimana supaya tdk banjir, mungkin perlu penataan yg bagus...

    BalasPadam
  33. teruk banjir ni...semoga mereka semua tabah....

    BalasPadam
  34. السلم عليكم ورحمة الله

    Ujian dari Allah bagi mereka...moga mereka tabah dan bersabar

    BalasPadam
  35. itu foto asli kedaan disana?? apa ambil dari google image kak??
    ngeri juga ya :(

    semoga besok besoknya lagi kalo ujan gak nyampe segitunya ya :) .

    BalasPadam
  36. Kirain yang banjir di indonesia saje ternyate di malaysia ade juge banjirr...kwk...kwk...

    BalasPadam
  37. Tempat kerja ayah Dieyna air naik paras dada... huhu

    BalasPadam
  38. Waaa..banjir teruk la..tu la tak blh nak merungut sudah ketentuanNya, ujian.. Sabar eh kak yati..

    BalasPadam
  39. laaa....

    rupanyer orang kemaman...dah dekat dengan ita ni..

    BalasPadam