Keadaan Banjir Di Rumah KU

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum sahabat-sahabat KY. Maaf banyak-banyak tak dapat nak singgah di blog u alls. KY masih sibuk menguruskan banjir..apa???menguruskan banjir??? hehehe..bukan.. menguruskan rumah KY yang dilanda banjir. Ingat lagikan post KY sebelum ni, Banjir-banjir di Kemaman

Seingat KY kan. KY postkan entri tu dalam pukul 1 lebih, dan dalam pukul 3 petang KY melawat rumah teman-teman yang terkena banjir..tup-tup petang yang sama kawasan perumahan KY pula yang kena...aduuhhh..panik betul jadinya. Padahal kawasan tu tak pernah dilanda banjir. Itulahkan, yang dikatakan dugaan dan ujian Allah...Apa-apa pun terima dengan redha.

U alls nak lihat keadaan rumah KY? tengoklah, kut-kut nanti ada yang terbuka hati nak membantu menghulurkan bantuan padaku yang tak berdaya ini hihihi...tak kisahlah nak membantu dari segi apa, nak beri almari baru ke, mesin basuh baru ke, televisyen baru ke...KY terima je hahahahaaa....Oklah..layan gambar lagi bagus dari dengar KY merepek kat sini..jommmmm..

lebih kurang waktu yang tertera disitu hihih..air dah mula masuk dalam pagar rumah...ramailah budak-budak main air....

ini tengah rumah yang hampir-hampir menengelamkan kerusi santai KY heehe....habis semua barang diangkat, tengok kipas tu macam nak menjejah bumbungkan? tapi jauh lagi huhu

ini kerusi ruang tamu, tempat KY santai-santai sambil tengok tv. Alhamdulillah...dapat di selamatkan. bolehlah nanti KY bermanja semula dengannya. 

dan ini keadaan terakhir yang KY dapat lihat sebelum berangkat meninggalkan rumah kesayangan. air dah cejah paras lutut. nampak tak, sarang kucing sebelah kiri tu...ada 2 ekor, kesian jojo dengan baby terpaksa kesejukan sebelum bantuan sampai. sekarang 2 ekor tu masih dieksport di rumah abang KY...

Apa-apa pun semuanya selamat apa lagi KY dan keluarga...sekarang tengah mengemas dan membasuh rumah..rasa macam nak masuk rumah barulah pulak..kena basuh sebuah rumah hahahhaa...Oklah..tu je yang KY nak kongsikan kali ini.

Pada u alls jangan lupakan KY ok..dan pada teman-teman yang follow tu, nanti KY singgah rindu pulak nak blogwaking..tapi apakan daya keadaan tak mengizinkan, setelah semuanya selesai KY akan singgah dan berblog seperti biasa. Doakan KY dan keluarga semoga tabah menghadapi dan menerima ujian Allah ini..dan Salam rindu buat semua...muah...mmuuaahhhh...