Memori Buat Mu

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan Alhamdulillah...akhirnya dapat juga KY bersua dan berbicara lagi di blog kesayangan ini. Setelah 2 minggu tak dapat online...Tuhan saja yang tahu perasaan KY ini...suka dan suka sangat hehehe..Dan KY nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih pada sahabat KY yang tak jemu-jemu singgah ke sini...tanpa u alls pasti sepi blog KY kan?

Eeemmm...oleh sebab itu KY ada sesuatu yang special buat u alls...terimalah heeee..

missed ya hope busy 24-7 check leave luv ya terr

MEMORI

Persahabatan,
Bermula dengan secebis senyuman,
Berputik dengan sebuah persahabatan,
Disulami dengan pergaduhan,
Berbunga dengan sekelumit cinta.

Percintaan,
Pada mulanya tidak diduga,
Pada hakikatnya melahirkan perasaan kasih sayang,
Namun kita merancang Tuhan menentukan,
Lalu terciptanya perpisahan.

Perpisahan,
Mengajar erti keihklasan,
Mengajar erti perinsip diri,
Mengajar erti menghargai,
Mengajar erti kelemahan diri.

Kini dan selamanya,
Persahabatan lebih bermakna untuk dikenangkan,
Lebih berkekalan untuk selamanya...
Buat u alls sahabatku tersayang....

48 ulasan:

  1. sahabat...sahabat laa jugak KY..

    tapi berbeza dgn menyayangi sang kekasih kan...? :v

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmmm...memanglah Ayie, tapi itulahkan, sahabat payah untuk kita tinggalkan, kekasih...bila dah putus, terus menghilang heee

      Padam
  2. gambar bunga tu cantik sangat KY
    mekaseh KY atas Persahabatan dan Silahturrahminya selama ini.
    semoga berkah dan bermanfaat untuk sume...aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...

      persahabatan yg terjalin biarlah berkekalan dan mendatangkan kebaikkan InsyaAllah

      Padam
  3. cantik sekali bahasanya.... ckckck :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih tapi masih belum berbunga ni heee

      Padam
  4. Iya nih KY jarang ngeblog, sibuk ya aktivitas daratnya? Salam Sehat aja ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. sibuk tidaklah juga, masalah internet aja..biasalah..heee

      Alhamdulillah, KY sihat2 aja

      Padam
  5. tq juga sudi jgk laman KA walau N3 nan hado waktu cuti2 hehe

    BalasPadam
  6. salam KA....
    Terima kasih juga sahabat moga ianya berkekalan untuk selama lamanya....

    BalasPadam
  7. .. bagus banget KY kata^nya. kayak nya KY mahir nich bikin kata^. ajarin aq donk. he..86x. oia,, maav ya baru bisa mampir kesini. he..86x ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheee...KY tak pandai juga si, kadang2 aja ideanya datang

      Padam
  8. memang persahabatan lebih baik dari pecintaan,,,
    karena percintaan lebih dekat dengan kemaksiatan dan kebencian

    Puisinya bagus banget

    salam kenal ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. persahabat adalah satu ikatan yg suci..

      terima kasih ya, dan salam kenal juga dr KY

      Padam
  9. Selamat malam mbak Ky, Postingannya bagus :)

    BalasPadam
  10. Sahabat adalah cinta yang tiada pernah berakhir

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...persahabat yg akan kekal dengan ikatan yg murni

      Padam
  11. memori nya berapa GB tuuuuu....sampe segitu penuh nya...kwk..kwk..smaile*

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...GB dia besar sekali tu...heeee

      Padam
  12. السلم عليكم ورحمة الله

    Sahabat yang sentiasa mahu menegur akan kesalahan dan menginsafkan kita, itulah sebenarnya sahabat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      KY nak ucapakan terima kasih banyak2 pada ustaz, sbb sudi jadi sahabat KY disini..

      Padam
  13. Bagusnya puisi tentang memory
    sahabat untuk selamanya Ky
    semoga berjaya terus
    amin ^_^

    BalasPadam
  14. sekalianlah follow blog ni #161
    sudilah di follback, hehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih dan InsyaAllah...nanti KY singgah kembali

      Padam
  15. tu la..tengok kat dashboard takde pon entri dari KY..ingatkan menghilang ke mana dah..huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...membawa diri sebentar heeee

      Padam
  16. kata-kata mutiara kalau pakai bahasa melayu memang terasa indah dibacanya,,,

    semoga kita selalu bersahabat dan tetap menjadi saudara seagama walaupun negara kita berbeda. Aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...aamiin

      walaupun jauh tapi masih dekat di hatikan?

      Padam
  17. Balasan
    1. terima kasih...sama seperti persahabatan

      Padam
  18. kunjungan siang nih KY, moga sehat slalu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...KY sihat2 saja ni..

      Padam
  19. persahabatan memang sangat indah, bila yang kita temukan sahabat sejati. sahabat tiada duanya :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY setuju sangat..sehabat sejati akan membawa seribu kebaikkan

      Padam
  20. mari bersahabat :')
    pandainya merangkai kata secantik itu kak.

    BalasPadam