Mereka Yang Ku Sayang


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum....Hari ni..KY nak kongsi satu rahsia dengan u alls. KY nak bagitahu siapa yang sentiasa ada dihati KY. Jangan jealous tau heehee...

Orang yang pertama....

Dengarlah sebuah kisahku ini, Dia yang tabah kasihnya abadi, Demi aku berkorban diri, Kasihnya membawa ke mati.

Dia mithali dia teladan, Mendidik aku memberi pelajaran, Memerah keringat rela berpayahan, Demi aku di dalam belaan.

Dia memberi didikan sempurna, Agar menjadi orang berguna, Supaya ilmu tertanam didada, Kerana itulah tuntutan agama.

Diajar aku hormati guru, Supaya berkat mendapat ilmu, Orang tua juga hormatilah selalu, Disayang orang akan diriku.

Kerana dirimu banyak berjasa, Kukenang dirimu setiap masa, Walau dimana aku berada, Jasamu tidak akan kulupa.

Dia adalah IBUKU


Orang kedua...

Setiap saat aku menghitung kerinduan terhadapnya, Hingga sekarang..baru ku sedar, Ia sudah melimpah ruah, Rindu sangat padamu.

Ku tahu kerana kamu aku disini, Kerana kamu aku gembira dan kerana kamu aku merasa bahagia...oh..Rinduku semakin membara.

Semenjak kecil aku dibesarkan, Bagai menatang minyak yang penuh. Semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah. Dan semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang puteri.

Ketika aku mengalah, Engkau semangatkanku. Ketika aku sakit, Engkau penawarku. Ketika aku bersedih, Kau airmataku. Dan ketika aku ketawa, Engkau riangku.

Dan ketika engkau berduka???
Aku berharap akulah penawar duka laramu.

Dan dia adalah AYAHKU

Hanya gambar ini yang KY ada. Bila rindu KY akan tenung wajah mereka. Mereka telah lama dijemput Ilahi. KY tak sempat nak berbakti pada mereka di atas dunia ini. Semoga..mereka bahagia di sana...Al-Fatihah...