Heret Dan Ugut Pukul Ibu Sendiri


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...salam ceria buat semua teman KY di sini. U alls sayang ibu tak? pastilahkan? susah nak cari anak-anak yang tak sayang dengan ibu. Pengorbanannya tidak mungkin kita balas dengan harta..melainkan kita menjadi anak yang soleh dan solehah..adakah itu mencukupi? eeemmmm...fikir sendiri.

Nak tahu kenapa KY bicara begini? Jom baca ini dulu...MESTI BACA

Heret, ugut pukul ibu

Ada juga anak yang begitukan? Allah hu akbar....dengan susah payah ibu besarkan, beri makan, pelajaran..tapi akhirnya begitu yang dibalasnya.

Banyak juga kes-kes begini berlaku di sekeliling malah dunia. Tapi kita jarang sekali mendengar kes begini dilakukan oleh orang bukan Islam..betul tak? kebanyakkan kes begini termasuk buang bayi..membabitkan orang Islam...

KY ada tengok cerita dalam tv kisah Islam KTP....Maksudnya Islam cuma dalam I/C sahaja. Ada logik juga ceritanya kan?

Ibu adalah segalanya....tanpa kasih sayangnya, tanpa pengorbanannya, tanpa didikannya..siapalah kita hari ini. 

28 ulasan:

  1. salah satu tanda kiamat kecil kan kak...teringat salah satu tanda yg disebut dalam hadis jibril bila hamba menjadi tuan..ini lah cthnya..anak dah tak hirau mak bapak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak berlaku sekarangkan CM...apalah ada difikiran anaknya tu..

      Padam
  2. Ermmm.....ini lah klu iman di dada tak kuat di dalam hati...perasaan hormat ilang klu diri di kuasai oleh syiton nirojim....

    azie singgah sini ky..salam jumaat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu azie...anak2 ni bila dah dewasa dia rasa dia dah hebat

      Padam
  3. salam KY....
    itulah anak2 zaman sekarang nie ye....nak salahkan ibu bapa susah....kadang2 tengok ibubapa ok je...minta di jauhkan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam yan,

      tak semua ibu bapa tak hiraukan anak2...kadang2 anak2 ni mudah terpengaruh dengan kawan2..

      Padam
  4. pernah dengar cerita anak sepak emaknya ketika solat sbb tak bagi duit..dah la jadi penagih dadah pastu pegi sepak mak dia pulak..mmg tahap derhaka da tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY pun pernah dengar citer tu...tak cium syurgakan?

      Padam
  5. ada juga manusia mcm ni ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah KA..macma2 manusia ni..ibu sendiri pun dianianya

      Padam
  6. anak yang derhaka tidak akan mencium bau syurga... ramai yang dah lupakan benda ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu awak...mereka bukan lupa tapi saja2 buat lupa..

      Padam
  7. السلم عليكم ورحمة الله

    Kasihnya ibu tiada galang gantinya.

    Dalam sebuah lagi hadis yang diriwayatkan Imam Muslim daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Amat malanglah! Amat malanglah! Dan amat malanglah. Maka Rasulullah ditanya: Siapakah orang yang amat malang itu wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Seseorang yang mendapati kedua-dua ibu bapanya atau seorang daripada mereka sudah tua namun dia masih gagal memasuki syurga (lantaran gagal berkhidmat kepada mereka).”

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      Alhamdulillah...terima kasih atas penerangannya..

      Padam
  8. mlm sbat trmksi bnyk infonya sobat

    BalasPadam
    Balasan
    1. malam...sama2 buat peringatan juga buat kita..jangan pernah lupa jasa ibu

      Padam
  9. kok masih ada orang kaya gitu

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah herman..tak habis fikir ni..ini boleh dikategerikan anak derhaka..nauzubillah

      Padam
  10. contoh yang tidak boleh ditiru nih, anaknya mungkin kurang dikasih pendidikan agama, KY

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..tapi kadang2 diawal anak2 di didik dengan baik..tetapi setelah berteman, banyak juga yg lalai kerana teman2

      Padam
  11. masih ada ya anak yg seperti itu...hemmmm
    semoga kita selalu menyayangi dan mentaati ibu kita sebagai anak yg soleh dan soleha...aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...merakakan selalu dihati dan kita akan selalu mentaati mereka..

      Padam
  12. makin kerap kes2 sebegini berlaku...KY...sedih

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau satu berita kita dengar, pasti nanti ada lg..memang sedih ibu diperlakukan begitu..tak berhati perut si anak ini

      Padam
    2. ibu dan bapa diperlakukan mcm tu...selalunya anak2 yg terlibat dgn jenayah atau dadah...

      Padam
    3. setuju dengan ayie..mals kerja nak duit je..

      Padam