Tips Macam mana Nak Ceria Dan Bersemangat Setiap Hari


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, sekejap je dah hari khamis rupanya...esok jumaat hari minggu di pantai timur, bestnyaa....u alls ada tak hari yang tak ceria apa lagi diawal pagi...hahaaaa...KY tahu pasti itu hari selepas hari minggu kan? dah cuti malaslah nak mulakan balik seperti biasa, kalau boleh nak cuti memanjang...

Macam mana ye kita nak ceriakan dan bersemangat setiap hari?? eeemm...kalau kita mahu hari kita sentiasa ceria ianya harus dimulakan diawal pagi...kalau awalnya kita gembira dan ceria, In shaa allah..sepanjang hari kita mampu ceria...

EEmmmm.......walaupun ini sudah nak masuk waktu petang, KY nak kongsikan tips dengan u alls, tips dari Dato'Dr.Fazilah...ayuh sama-sama kita amalkan...


Macam mana nak ceria & bersemangat tiap hari? 

1. Berdoa agar sentiasa ceria dan bersemangat, 

2. Maafkan semua orang agar hati bersih dan minda positif, 

3. Programkan minda tiap malam sebelum tidur: Ya Allah, jika aku masih panjang umur, kejutkan aku esok pagi dalam keadaan sihat, beriman, ceria dan seronok nak pergi kerja, tapi jika aku mati esok, matikan aku dalam husnul khatimah,

4. Bangun pagi terus senyum dan berdoa dan mohon agar hari ini lebih baik daripada semalam, 

5. Cari "butang hijau" ia perkara yang buat kita ceria-- peluk pasangan, cium anak, beri ikan dalam akuarium makan, geletek kucing, dengar lagu nasyid kegemaran, minum air kegemaran, tengok FB dan sebagainya, 

6. Bayangkan hari ni mungkin terakhir dan azam nak lakukan yang terbaik, 

7. Gembirakan hati oarag di sekitar, 

8. Amalkan sunnah-sunnah Nabi, 

9. Temui cinta sejati, 

10. Pakai warna kegemaran, 

11. Berjalan pantas, 

12. Masuk pejabat dangan Bismillah, beri salam dan masuk dengan langkah kanan, 

13. Sentiasa Tawakkal kepada Allah. 

Haaaaahaaaa...tips yang sangat bermanfaat, jangan lupa ye amalkan, supaya hari-hari kita ceria dan bersemangat...

bangun....bangunnnnn...malasnya niii..siram air baru tahu...