Janganlah Pernah Berhenti Berharap


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, pejam jelik pejam jelik dah masuk hari isnin, kejap je waktu berlalu...pernah tak u alls mengharapkan sesuatu? pastilah kan? apa lagi mengharap pada yang SATU. Sebenarnya tak ada idea sangat nak menulis, tapi tak nak juga biarkan blog ni terbiar tanpa cerita...oleh sebab tak dapat tulis panjang-panjang, KY buat entri yang pendek jelah...tapi rasanya bermakna sangat...pada KY..


Sejauh mana pun hari-hari yang kita lalui,
Sederas mana pun godaan yang kita hadapi,
Sekuat apa pun cabaran yang harus kita jalani,
Sebesar apa pun kegagalan yang kita rasai...

 »» Jangan pernah berhenti berharap dari pertolongan Ilahi ««

Kerana harapan adalah masa hadapan,
Kerana harapan adalah sumber kekuatan,
Kerana doa adalah pintu kebaikkan,
Dan...
Kerana doa adalah senjata orang beriman. 

54 ulasan:

  1. mlm mbk ky yang cantik heheheh.. tapi kalu terlalu berharap tapi harapan itu sia2 gimana mbk. itu yang sering kami alami heheh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mlm BL, terima kasih pujiannya itu heeeee

      kalau kita berharap pada manusia kita mungkin kecewa, dan harapan itu bisa jadi sia2, tapi kalau berharap pada Ilahi dan bersama usahanya...in shaa allah..kita tak akan pernah kecewa

      Padam
    2. itu memang benar...berharap hanya padaNYA...

      Padam
  2. Kalau berharap setelah berusaha dan berdoa yak gak apa2,tapi kalau berharap cuma datang keajaiban agak susah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...berharap bersertakan usaha itu yg diharapkan...keajaiban itu mungkin ada tapi sukar sekali...

      Padam
  3. inilah pesan dalam surat yusuf "janganlah berputus asa dari kasih sayang Allah" :) tanbih yang bagus sekali KY :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...terima kasih uswah..atas pesannya itu..

      Padam
  4. kalau menurut saya kita juga tidak boleh terlalu berharap mbak, kita harus berusaha..
    semangat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu memang benar, berharap di tambah dengan usaha adalah yg terbaik...di tambah lagi dengan berdoa itulah senjata umat Islam.., terima kasi semangat asia

      Padam
  5. Saya sampai hari ini masih berharap..... Allah makbulkan doa saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. sampai waktu dan ketika yang tepat..pasti Allah kabulkan doamu...aamiin..

      Padam
  6. Berharap atau harapan akan sesuatu yang diinginkan agar terlaksana memang sudah seharusnya dilakukan oleh setiap orang.Karena dengan berharap muncul semangat untuk mewujudkannya dengan usaha yang maksimal.Juga harus yakin akan doa yang telah diminta akan dikabulkan Tuhan.Motivasi yang berguna KY.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih atas pandangan AB...KY setuju sekali....

      Padam
  7. berharap saja tidak boleh KY, harus di isringi dengan usaha dan doa tentunya.. semoga kita semua di kabulkan harapannya oleh ALLAH .. amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu pasti masnady...harap + usaha + tawakal & doa itulah yg paling mujarab...

      Padam
  8. waalaikumsalam,
    insya ALLAH selalu bersandarkan kepada ALLAH YANG MAHA PELINDUNG..maka semua masalah di dunia akan menemukan solusinya ...salam :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin....hanya padaNYA tempat kita meminta dan berharap

      Padam
  9. insyaallah...sentiasa mengharapkn yg baik2, Alhamdilillah syukur pd nikmatNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...dan selalulah berbaik sangka padaNYA...

      Padam
  10. hanya mengharapkan yg baik2 di dunia & di akhirat juga

    BalasPadam
  11. Yesss ....sebuah petuah sangat bermanfaat, menemukan jati diri atau apapun jgn sampai berhenti di tengah jalan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...teruskan perjuangan selagi diberi kesempatan....

      Padam
  12. yang pasti jgn berputus asa.. usaha itu penting...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...betul tu usaha, tawakal & doa

      Padam
  13. seharusnya begitu kan..kita tak boleh berhenti berharap dan pastikan terus berusaha :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. in shaa allah...mengharap pada sang pencipta tak akan sia2

      Padam
  14. Janganlah Pernah Berhenti Berharap (bahasa Indonesia banget!) *smile
    ----
    laa takhof wa laa tahzan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee...ayat sama ya? bila tulis tajuk itu teringat dengan lagu shela on7 kan?

      Padam
  15. betul tu.. kite stuju.. jgn bhenti bharap.. insyaallah, penantian tu akan membuahkan hasil :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. berharap pada sang pencipta kita tak akan pernah dikecewa...hanya sabar menanti

      Padam
  16. iya Kak KY, tentulah hanya kepada-Nya kita berserah diri, dan mengharapkan selalu Ridha-Nya.
    beautiful sangat posting ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...percaya pada sang pencipta

      terima kasih zach

      Padam
  17. macam tajuk lagu pulak.
    sheila on 7 berhenti berharap :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah...masa letak tajuk tu KY dah ingat tang lagu tu heee

      Padam
  18. sehingga saat ini ... acik tak pernah berhenti berharap dan terus berharap di samping ada usaha dann tindakan untuk capai cita2 acik

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah yg seharusnya kita lakukan acik..berharap dan terus berharap namun bersertakan usaha dan doa

      Padam
  19. orang yang berhenti berharap adalah tipe orang yan putus asa dan kita semua tahu apa hukum nya orang yang putus asa saya setuju dengan Mbk KY berharap + usaha + tawakal & doa itulah yg paling mujarab... Thanks for your share

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah...itulah yg terbaik dan sama2 kita lakukan...

      Padam
  20. kadang2 dalam keadaan terdesak , kita berdoa dlm hati pun Allah makbulkan ... sesungguhnya Allah itu Maha pemurah lagi Maha mengasihani ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah tahu waktu yg tepat untuk kabulkan permintaan kita..selalulah percaya

      Padam
  21. berharap disertai usaha dan do'a itu yg terbaik.sesulit apapun kehidupan ini msh ada Allah tempat kita bergantung...trims mbak sangat menyentuh hati :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. usaha itu penting dalam melakukan sesuatu...sukar untuk mencari keajaiban

      Padam
  22. karena harapan juga bisa membuat kita semangat untuk melakukan sesuatu (sesuatu yang baik)...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...betul tu, selagi ada harapan pasti akan ada sinarnya

      Padam
  23. masih ada harapan di setiap helai nafas kita :)

    jgn putus asa.

    BalasPadam
  24. saya sangat-sangat bersetuju dengan entri ni.. jika ada usaha dan sentiasa berharap pada Allah, inshaaAllah akan ada jalannya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah....percaya dan yakin

      Padam
  25. walau pun semua yang diimpikan telah tercapai namun usaha dan doa di teruskan jua.....untuk keberkatan insyaallah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu yan, itulah tandanya kita bersyukur

      Padam