Pertunjukkan Ular Di Pasar Malam Kemaman


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum sahabat-sahabat KY tersayang...hari minggu ni kemana, takkan duk kat rumah je..u alls pernah tengok ular secara dekat tak? KY belum pernah tapi...malam jumaat hari tu, kat pasar malam Kemaman, ada pertunjukkan ularrr...tak adalah pertunjukkan sangat cuma...boleh dikatakan begitu...heeee,

u alls nak tengok, ada ular besar...ada ular kecik..tapi tak banyaklah, KY malas nak tunggu lama..seriaulah pulak tengok, terbayang waktu tu, kalaulah terlepas apa akan jadi...eeeeee...tak sanggup nak bayangkan...jomlah tengok...







eeemmm....ada 3 jenis ular kat sini, tapi satupun KY tak tahu namanya...ini saja je dia pamer dulu, sebab ular ni tak aktif sangat mungkin sebab dah penat bekerja hehehhehe





yang ini KY kenal, sebab tuan dia yang bagi tahu hihihiih...ular tedung sela..katanya ini yang paling besar dalam spesis tedung sela..memang gerun tengok..panjang pulak tu...tengok je muka ia, eeee.....nak lihat aksi lebih menarik???? jom...







maaflah gambar ni cuma sempat ambil satu je, ular tu agresif sangat..melulu je tengok orang ramai..entah-entah nak ngurat KY tuuu...kihkihkihhhh...

Dan itulah persembahan terakhir, bukan persembahan terakhir dari ular tu tapi persembahan terakhir dari KY, dah tak sanggup tunggu...takut...dan yang sebenarnya itu bukanlah persembahan ular tapi pak cik tu jual ubat..ular tu mungkin sampingannya saja untuk menarik perhatian orang ramai....okkk...lah, cukup sampai disini sayang...hihihihihi

62 ulasan:

  1. hahaha..
    sy memang geli dan takut ngan ular ni..
    kecik2 dulu penah terserempak dgn ular yang tengah kejar katak...
    eeee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. masa kecik2 dulu, kalau nampak ular, lintang pukanglah lari...

      Padam
  2. dah tengok tak berani nak pegang kan :)
    ular tu bahaye tau,klu bukan pakar tak leh nak sentuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeee....mana berani nak pegang...tengok pun jauh-jauh...hihih, kalaulah pegang boleh pengsan rasanya

      Padam
  3. waw amazing..
    sungguh mereka tidak takut sama ular yah.
    kalau aku benar-benar takut sama ular.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. mereka ini sudah biasa lagipun pasti ada ilmu, harus belajar kalau mahu jadi seperti mereka huhuh

      Padam
  4. saya pernah tengok pertunjukan ular tedung selar ni kat tepi pantai.. besar betul

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang takutkan kalau tengok depan mata, apa lagi besar2..eeeee

      Padam
  5. Salam,
    Bukan mudah dpat tgok pertunjukan ular secara live! Beruntungnya...
    Ular2 berbisa tu! Tedung selar tu besar betul.
    Kalau ada kat sini kan best!

    p/s: Elok sgt join segmen Blog Mialiana, skrg pun dah lebih 100 peserta...sambutan hebat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam BM,
      beruntung memang beruntun, tapi uuuu...seriau tengok, tu belum tengok yg makan binatang besar2..

      Padam
  6. Balasan
    1. memang pun, tak berani duk dekat2..kalau disambar, aaaa....hihiih

      Padam
  7. kalau sy pun takut...bukan semua org berani dgn ular2 ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...kalau ada ilmu ular, bolehlah...kalau saja2 mcm kita ni...tengok ulat lidi pun dah kecut perut

      Padam
  8. Kakak tengok gambar pun dah geli-geleman KY kalau pergi lagilah kakak memang tak berani.
    Ada kes yg India dulu tu meninggal kena patuk ular yg dia selalu buat persembahan KY tahu tak? Sekarang anak dia mewarisi buat kerja yg sama. Menakutkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyakkan kak kes macam tu, mcm kisah steve yg dlm rancangan tv tu, mati terkena mucung pari...kerja mcm ni memang berisiko tinggi

      Padam
  9. saya phobia pada ular, jangankan liat deket gituh, liat di televisi udah kabur...norak kan?...;o)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihiihi...KY juga tak berani, tapi bila lihat orang ramai, teringin juga nak tengok

      Padam
    2. pagi menyapa KY nun jauh disebrang sana, semoga sehat selalu, awas hati hati dengan ularnya

      Padam
    3. slmt petang CT, kalau di sana sore kan? Alhamdulillah, masih diberi kesihatan yg baik...

      Padam
  10. KA mmg takut sgt ngan ular ni!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau KY boleh dikatakan semua haiwan takut kecuali kucing heeee

      Padam
  11. ihhh wow.. serem banget.. itu nonton secara langsung ya bukn di tv . ngeri kak .

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...secara langsung tia, ngeri memang ngeri tapi mahu lihat juga hehehhe

      Padam
  12. ngerinya.... takut tgk ular tedung tu..besarnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...memang besar, tapi warnanya cantik sangat kat luar..kekuningan gitu..

      Padam
  13. wah..best nyer tengok ular..tengok depan mata plak tu...:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihiihih...memang best liyana, tapi hati duk dak duk dak...

      Padam
  14. kita tengok ular dari jauh dah cuak..hahah
    diorang sempoi je pegang2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeeemmmm...dahlah sempoi selamba pulak hahaaaa...

      Padam
  15. Balasan
    1. eeemmm....tedung selar itu paling besar

      Padam
  16. Berkunjung ke blog Ky :) ularnya besar besar dn menakutkn

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihiihh...memang, tengok aja mukanya..

      Padam
  17. KY,kalau di negara saya ular yang besar itu disebut King Cobra,memang ukurannya besar juga berbahaya dan dapat menyemburkan racun.Kebanyakan wanita takut pada ular yang panjang tapi bagaimana dengan ular yang pendek ? maksud saya ular kecil pasti tidak takut kan? :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dilihat dr namanya memang besar tu...KY juga takut ular..tapi nak lihat juga aksinya bukan senang dapat lihat...
      kecil atau besar kalau KY ketemu pasti larilah...heheee

      Padam
  18. mungkin kalau di tempat saya, ular tedong sela itu di sebut king cobra sobat. itu ular berbahaya ...hmmm serem.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang berbahaya...masa buat pertunjukkan itu ularnya terlepas dr pegangan tuannya,...bertempiaran orang ramai lari...

      Padam
  19. Hiii.. ular cobra, jadi merinding saya miz.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihiih...KY juga waktu melihatnya lebih dekat..

      Padam
  20. Pertunjukan yang luar biasa.Tapi ularnya udah amankan kalau kita lihat sedikit dekat dengan ularnya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau yg 3 itu mungkin..tapi yang telung sela itu bahaya lagi, kerna kata tuannya baru ketemu..bisanya masih ada

      Padam
  21. mlm mbk emang mbk Ky gk takut ama ular mbk aq ja laki2 takut sma ular hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapa bilang mbak tidak takut..takut, tapi tuannyakan ada..jadi mbak beranilah sikit heeee

      Padam
  22. salam kenal...dok leh r ambe tengok ulor. huhuhu

    BalasPadam
  23. hiii, aku takut sama ular..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yaaa....KY juga, itu pun buat2 berani

      Padam
  24. .. aq takut deket^ ma ular. ular putih yg di tengah sich bagus, namun kalo yg item gimana gitu. he..86x ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY juga tak tahu...tapi mana ada ular yg bagus, bahaya semua hihih

      Padam
  25. kat ipoh selalu ada prtnjukan ular cmni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. oooo...best tu..yui pernah pergi tengok tak

      Padam
  26. gambar yg 1st tu ular katam tebu dgn sawa batik kan..?

    yg "berdiri" tu mmg konfom tedung selar.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin, sbb KY tak kenal nama ular tu..

      Padam
  27. ko bisa berani sii..?!?!? saiia ajja takut :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY juga takut..buat buat berani saja tu hiih

      Padam
  28. salam,KY :) eyywwwww...saya nk takut ngan geli ngan ular...mmg takkan pegi dekat punye,eheh!!kurlass marketing skill pkcik tu ye ..KY kt kemaman ye?nenek sy kt kemasek :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam....KY buat2 berani je tuuu.hihiihih

      eeemmm...dibandar kemaman, minggu lepas baru g kemasik, g mesra mall hihiih

      Padam
  29. assalamualaikum sobat..
    wiih.. saya geli melihat ular..
    apalagi mnyentuhnya ..

    tpi bgus tu buat pertunjukan hewan.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam...
      KY juga geli, tapi bila lihat ada ular besar depan mata, mahu lihat heee

      Padam