Mudahnya Untuk Bahagia


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum,


Orang yang bahagia sentiasa mudah... apabila hendak tidur dan dia boleh tidur dengan lena dan bangkit dengan bersemangat. 
Kalau ingin bahagia perlu jaga empat perkara, Jaga Kehormatan, Redha, Berbuat baik dan Jaga Lidah, (Ustazah Siti Nur Bahyah Mohamood)

Jadi  apa kata mulakan hari bahagia kita mulai sekarang...

42 ulasan:

  1. Balasan
    1. thanks pinky...nampak senangkan? sama2lah kita amalkan...payah sebenarnya

      Padam
  2. Balasan
    1. thanks mrs. eady...peringatan bersama

      Padam
  3. betuyk tu, tq share yer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah....ayoh sama2 kita amalkan..

      Padam
  4. heeeeeeeem bener banget mbk KY postingannya sdikit tpi bermanfaat sekali mbk

    BalasPadam
    Balasan
    1. mat malam BL, thanks...bisa amalkan kan?

      Padam
  5. sebuah kalimat yg sarat akan makna di dalamnya, terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita selami sama2 indah...thanks to u

      Padam
  6. terrbaiikk.. moga kt boleh cipta bahagia itu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. in shaa allah....itu yg akan kita lakukan

      Padam
  7. bahagia dengan cara berbagi dan tersenyum :)

    [ Gabung yuk ke Direktori Backlink Gratis Berkualitas No.1 Indonesia ]

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm....betul tu...

      in shaa allah...

      Padam
  8. assalamualaikum ... saya jadi tak bahagia bila org kacau hidup saya wpun saya x kacau dia ... walau redha , hati pasti terluka ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam....itu memang tak dapat dinafikan....walaupun kita pukuk hati namun ia pasti akan terguris jua...banyakkan bersabar ya..

      Padam
  9. Ini berarti cara mudah untuk bahagia yah :).Luar biasa ini jadi pelajaran dalam meningkatkan kualitas kehidupan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm....nak mencari bahagia itu senang...namun susah untuk kita amalkan..

      Padam
  10. Caranya mudah saja tp nak amalkan tu yg payah...hurmmmm...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemm..betul tu fizah....nampak je senang..

      Padam
  11. Nasihat yang berguna....tq share :-)

    BalasPadam
  12. kadang kita lupa dgn perkara yang mudah mcam tu..
    huuuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...itulah..kita kan manusia yg selalu lalai

      Padam
  13. setuju banget ky..makasih ilmunya...

    BalasPadam
  14. setuju dengan kata2 .....ustazah tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...kita akan cuba amalkan walaupun sukar kan yan

      Padam
  15. Nais inpoh Mbak yang cantik, sun dulu mua mua mua :*

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamar sebelah....maaf kurang mengerti ini...hihih

      Padam
  16. Sama2 kita amalkannya... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. in shaa allah....mencuba yg terbaik buat diri

      Padam
  17. yang penting kita kena ikhlas dan selalu bersyukur.
    Insya-allah...hidup bahagia dan sejahtera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemm...betul tu Adam...ikhlas dan bersyukur

      Padam
  18. mcm senang, tapi susah sebenrnya nk buat perkara2 mcm tu.. contoh yg paling mudah, jaga lidah.. macam senang je, tapi berapa banyak persengketaan berlaku, disebabkan lidah manusia... hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau di lihat memang senang..kekadang yg senang itulah susah untuk kita lakukan...

      Padam
  19. salam KY :)

    semua org mahu bahagia x ada org yg waras akalnya nak kn derita...

    klu derita kerana berjuang di jln Allah tu lain laa.. luaran derita tapi jiwa bahagia....

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ayie,

      itu pasti...kebahagian yg sentiasa diharapkan/...

      Padam
  20. 'y mbkku ko belom ganti baju mbk hehehe

    BalasPadam