Resepi Kek Mable Berbelang


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, eeemmm...macam mana dengan sahabat semua, sihat?? KY doakan u alls semua sentiasa diberi kesihatan dan kegembiraan aamiin...untuk kali ini KY nak kongsi dengan u alls resepi pulak, pernah tengok ini???


Pernah tengok tak? flash back kat sini heee...seperti yang KY janjikan nak kongsi resepi, hari ni baru berkesempatan, bukan sebab kesibukan pun tapi sebab terlupa, asyik nak post cerita lain je, sampai lupa nak kongsi resepi ini. Pada u alls yang nak cuba nanti, jangan risau, kalau resepi dari KY ianya tak menyusahkan dan mudah dicari...sebab KY sendiri tak suka resepi yang aneh-aneh heeee

Kek Mable Berbelang

Bahan
250gm mentega
220m tepung kek/tepung gandum
1 sudu teh serbuk penaik
(ketiga2 bahan diatas diayak sekali)
200gm gula
4 biji telur gred A
5 sudu makan air susu
(susu tepung/susu segar)
1 sudu teh esen vanila
sedikit pewarna 
(suka hatilah warna apa pun)

Cara Membuat
1. Pukul mentega dan gula hingga kembang
2. masukkan telur sebiji-sebiji dan pukul hingga sebati
3. masukkan bahan yang di ayak tadi sedikit-sedikit, diikuti air susu dan esen vanila. putar sampai adunan sebati
4. bahagiakan beberapa adunan dan warnakan
5. masukkan adunan di selang selikan warnanya
6. bakar

Macam mana? mudah kan? u alls mesti cuba, sebab kalau buat sendiri pasti puas hati...selamat mencuba

Entri yang berkaitan: Resepi Apam Kukus Pelangi