Iman Anak Kunci Syurga


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, sebelum KY berceloteh lebih lanjut, KY nak ucapkan terima kasih pada yang sudi follow blog KY yang tak seberapa ini, tapi ada yang follow tapi tak ada link pautan di profil dan tak tinggal apa-apa jejak, jadi....macam manalah KY nak jejak balik, KY harap pada yang follow tu, kalau datang lagi nanti tolong ye, tinggalkan link, di ruangan komen pun tak apa..ok????

Okkk...kita ke isu asal, u alls suka membaca? eeeemmm..pastikan, sesibuk apa pun, kita mesti ada ruang untuk membaca...carilah peluang, bak kata pepatah, banyak membaca, luas pengalaman dan bertambah ilmu di dada kan? semalam KY jalan-jalan kat bandar dan tertarik dengan satu buku ini...nak tau buku apa???
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

maaf gambar kurang memuaskan, printer tak berapa clear

Taadaaaa....IMAN ANAK KUNCI SYURGA. KY pun belum sempat lagi baca, baru tengok-tengok isi-isi di dalam... tak apa kalau belum sempat baca yang penting beli dulu ada masa nanti baru baca kan? hehehehe..kata oranglah..betul atau tidak tak tau lah...hihiihi. 

Kita tahukan, banyak sekali nikmat Allah yang telah dianugerahkan kepada kita, seperti kesihatan, kecantikkan, harta benda, anak-anak, pangkat dan banyak lagilah..tapi ada satu nikmat yang paling bernilai dan penting iaitu IMAN. IMAN ini tak boleh diwarisikan? tapi harus dicari sama juga seperti mencari harta benda kan? Ayuh sahabat....sama-sama kita mencari sebutir permata yang sangat berharga...bekalan untuk kita di AKHIRAT. InsyaAllah..wallahualam

64 ulasan:

  1. hemmm jadi ingin baca :D

    BalasPadam
  2. iman kena sentiasa diperbaharui kata nabi SAW...dgn perbykkn ucapan kalimah la ilahailallah... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...betul tu ayie, setiap hari harus dibelai dan dibajai

      Padam
  3. KY : kak, saya da rep komen kak d blog saya ya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih, KY dah terima email tu..

      Padam
  4. Cikgu pun baru beli buku...tp entah bila nak baca hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihiih...KY pun belum pasti, tapi kena cari masa juga nanti..

      Padam
  5. alhmdulilah :) mesti best buku nie... nnti sharelah isi buku nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...bila KY berkesempatan baca nanti, pasti KY share isi2 penting di sini

      Padam
  6. Selamat malam KY..
    malam-malam seperti ini aku merasa nikmat membaca postingan ini, apalagi tentang nikmat yang telah Allah berikan kepada diri ini.. sungguh luar biasa nikmat-Nya..
    terima kasih Allah yang telah memberikan nikmat-Nya..
    dan juga terima kasih kepada KY telah berbagi ilmu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat pagi lukman,

      Alhamdulillah...moga kita nanti bisa menambah lagi iman di dada dan sentiasa mengingati NYA...aamiin

      Padam
  7. semoga kita tergolong dalam golongan y beriman.. :)


    jom baca saya pergi jemputan PRATONTON FILEM PADA SUATU CINTA DAHULU... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...sentiasa berharap

      InysaAllah...nanti KY singgah ok

      Padam
  8. Kita memang harus bersyukur atas nikmat dari Allah SWT yang sudah kita rasakan selama ini. Salah satu cara untuk bersyukur adalah dengan menjaga iman kita. Iman kepada Allah SWT

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...sama kita menjaga dan menambahnya setiap hari

      Padam
  9. lepas baca ni nanti share2 info ye

    BalasPadam
  10. ya semoga saja kita semua tergolong orang orang yang beriman dan selalu melangkah dalam jalannya...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin..sentiasa perbaharui iman yg ada

      Padam
  11. Nnt share ya isi kandungan buku tu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...RH, kalau berkesempatan

      Padam
  12. selamat pgi sobat selamat beraktifitas semoga hari ini lebih baik dari hari yang kemarin Amin. semoga kita termasuk orang2 yang suka melangkah demi kebenaran

    BalasPadam
    Balasan
    1. selmaat malam BL, aamiin...terima kasih, hari2 yg dilalui semoga mendapat manfaatnya

      Padam
  13. best nie....yan pun ada beli tapi belum habis baca lagi he heee.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. habiskannya Yan, lapas tu beli yg lain, dan bolehlah kongsi2 cerita

      Padam
  14. buku2 agama semua best..patut baca olh semua orang..hanya iman saja yg akn dibawa ke akhirat..semoga kita semua mempertingkatkan lg keimanan kita..:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...aamiin

      sentiasa memperbaharui iman di dada, thanks liyana

      Padam
  15. Jika anak imannya kuat dan terus mendoakan orang tua nya sangat beruntung bagi orang tuanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. mempunyai anak yg soleh dan solehah impian setiap ibu bapa, tapi itu semuakan bermulanya dr didikan ibu dan bapa juga kan?

      Padam
  16. salam kenal, ditunggu follownya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam juga dr KY, InsyaAllah...nanti KY singgah ok

      Padam
  17. KY share yer hasil pembacaan tu nanti. Saya baca buku jgn bersedih tu pun tak habis2 lagi. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...

      KY ada cari juga buku tu, tapi tak jumpa2 lagi, nak cari buku tu sampai dapat...

      Padam
  18. Balasan
    1. tak apa, banyak lagi buku2 yang berkaitan dengan iman, dhifa pasti jumpa lah

      Padam
  19. Buku yang menarik dan patut untuk dibaca. Keimanan memang tidak dapat diwariskan, tapi dapat diajarkan, disebarkan dalam rangka kebaikan perbuatan bagi sesama hamba Allah.

    Btw, saya juga suka membaca buku-buku yang seperti ini, kalau sudah dibaca tuntas, ditunggu sharenya (^_^)/

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul apa yang gen-q katakan..iman harus di cari dan insyaAllah...kalau KY dah khatam nanti KY kongsi dengan semua

      Padam
  20. buku yang menarik..nanti cuba cari buku ini..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...KY belum baca lagi, tapi yan pasti memqang menarik

      Padam
  21. met mlm Mbk KY yng cntik hehehe met rahat jngan lupa tidur mlm2'y hehehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. malam BL, KY cantik ke, eeemmm...ikhlas kan? heeeee

      mahu tidurlah ini

      Padam
  22. agama tanpa iman seperti tubuh tanpa nyawa,...semoga ALLAH selalu melimpahkan kepada kita semua iman yang hakiki yang senantiasa bertakwa dan beribadah hanya kepada-NYA dan selalu menjauhi larangan-NYA serta mematuhi segala tuntunan-NYA...salam hangat selalu dari Makassar :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar sekali hariyanto...sentiasa kuatkan iman di dada kita InsyaAllah

      Padam
  23. postingan yang bagus :)

    BalasPadam
  24. heehheh iia bener juga sii.. yg penting beli dulu.. punya dulu.. baca bisa sambilan :p heheh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..setuju dengan KY? terima kasih

      Padam
  25. السلم عليكم ورحمة الله

    Tidak sempurna iman seseorang, sehingga hawa nafsunya tunduk menurut hukum-hukum dan pengajaran yang telah Rasulullah s.a.w. ajarkan kepada kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ustaz,

      InsyaAllah...kita akan sentiasa mengikut ajaran Rasulullah saw..terima kasih ustaz

      Padam
  26. selamat pgi mbk KY di tempat ane lgi musim hujan jadi kami kesini mau nganterin kopi heheheh...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mbak mahu teh...hihiiih

      di sini juga hujan tak berhenti2..takut juga banjir lagi

      Padam
  27. Hello there! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

    Review my web blog rock hard abs

    BalasPadam
  28. ass...kunjungan mlm hari.sekedar memberi tahu,anda dapat award dari majelis jagad kawula...silakan dibungkus dan dibawa p[ulang...salam hangat dan doa saya sukses selalu buat anda aamiin ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam

      selamat malam terima kasih ya, KY sudah ambil

      Padam
  29. Iman akan terlatih dengan membiasakan secara rutin kalimat tauhid
    Tiada Tuhan kecuali Allah
    terima kasih KY,
    sangat bermanfaat

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar tu PP...selalulah mengucap zikir InsyaAllah...sedikir sebanyak akan memperkuatkan iman di dada, terima kasih kembali

      Padam
  30. Great wеb sіte. А lot οf useful info
    herе. I аm ѕеnԁing it to sеveral friends аns also shаring in ԁеlіcious.
    Αnd of courѕe, thanks in your sweаt!


    Feel freе to ѵisit mу ωeb page Obeyvandagriff7.bravejournal.com/entry/108730

    BalasPadam
  31. Hi theгe tο everу body, іt's my first go to see of this web site; this webpage consists of awesome and truly good information for visitors.

    my site :: Going to www.lagbook.com

    BalasPadam
  32. Thanks fοr the ausріcious writeup. It if truth be tolԁ uѕed to be a
    аmusеment accоunt it. Glance аdvаnced to mогe dеliverеd аgreeablе
    from you! Вy thе way, how сan we communicаte?


    Stop by my webpаge chatroom

    BalasPadam