Benarkah Cinta Lelaki Lebih Hebat


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, terkejut tak tengok tajuk tu. Buat kaum hawa jangan marah ek...sekali sekala kita bicara tentang KEHEBATAN LELAKI. apa salahnyakan? dan yang lelaki pulak jangan terlebih perasan..cool...baca dulu apa yang KY tulis...
 

Lelaki lebih menghargai pandangan kekasih
          Pujian mungkin boleh membuat seseorang riak dan sombong. Namun lelaki begitu suka andai mendapat pujian dari orang yang dicintainya. Biarpun semua teman-temannya mengkritik apa yang dipakainya atau hasil kerjanya, namun oleh kerana pasangannya suka, lelaki akan terus memakai dan melakukannya. Berbeza dengan perempuan lebih utamakan pandangan orang lain daripada pasangannya sendiri. Kalau pasangannya berkata tidak cantik, berkeras cakap cantik dan mahukannya, tetapi bila orang lain memberi pandangan terus ikut. Betul tak apa yang KY cakap? Nanti jangan ke mana-mana ada lagi dibawah...


Lelaki lebih setia
          Memang benar lelaki ada sifat yang sedikit gatal, ( haha tak lari tu.. ). Namun sebenarnya lelaki lebih setia dari perempuan. Buktinya, lelaki apabila mencintai seseorang itu, dia sanggup berkorban dan lakukan apa saja untuk pasangannya biarpun terpaksa bersusah. Mereka sanggup makan mi segera di rumah semata-mata mahu memastikan ada wang untuk penuhi apa yang pasangannya inginkan. Sedangkan perempuan hanya dimulut sahaja, kononnya mahu susah bersama tetapi akhirnya memberontak....bukan KY yang cakap, ini fakta yang KY jumpa ...ooppsss...nanti..duduk dulu..


Lelaki lebih memahami
          Kalau soal faham memahami, kalau dilihat dengan mata kasar semamangnya nampak perempuan yang lebih memahamikan? kerana sifat perempuan yang lembut. Tetapi.....kalau kita memahami betul-batul, sebenarnya lelakilah yang lebih memahami. Cuba kita lihat, waktu keluar bersama, lelaki sanggup tunggu lama, berjam-jam kalau perempuan lambat, tetapi  ( banyak pulak tetapikan ) perempuan sentiasa mahukan semuanya berjalan mengikut masa yang ditetapkan. Kalau lelaki lambat lima minit marahnya macam lambat berjam-jam. betul tak betul tak....iyekan.
Oklah..tak nak puji banyak-banyak, nanti ada yang tak tidur malam terkenangkan artikel KY ni....maaf sekali lagi kaum hawa semua ini bukan KY yang reka ini fakta yang dikeluarkan oleh pakar motivasi terkenal kita..tahu kan siapa dia...(fikirlah sendiri)

56 ulasan:

  1. singgah disini mbak KY :) sambil nyimak artikelnya :)

    saya tunggu koment2 mbak di blogq :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah...mbak pasti datanglah..

      Padam
  2. Tetapi tidak semua lo, laki laki dalam kriteria yang di Atas, heeeee.
    Selamat Malam mbak KY...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu yang pasti bukan semua lelaki itu setia...selamat malam wahyu

      Padam
  3. awalnya susah bersama dan akhirnya tidak kuat, bener itu...
    jika meunggu wanita yang dicintai sebagai laki-laki kita sabar, kalau kita telat wanita ngomel terus wkwkwkw.... tapi KY tidak seperti itu ya...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. takkk..KY tak suka shopping dan juga tak suka menunggu hihihih

      Padam
  4. Assalamualaikum... pertama kali mampir disini, saya suka tampilan blognya :)
    tulisan-tulisannya juga bagus, salam kenal dan salam persahabatan dari saya... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam widiani

      terima kasih kerna sudi singgah ke blog KY dan salam persahabatan juga dr KY

      Padam
  5. Selamat malam KY.. :)
    sepertinya begitu.. :D
    Cinta lelaku memang lebih hebat dan super.. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat malam lukman,
      begitu ya? setuju, pastilahkan? hiih
      jadi kekasih setia

      Padam
    2. Benar sekali KY..
      Cinta lelaki itu memang hebat...
      Bahkan lelaki akan tunduk dan sujud pada wanita yg berbudi luhur dan soliha...hehe..

      Salam untuk sahabatku LUKMAN HAKIM

      Padam
    3. unutk mendapatkan yg solehah itu, lelaki juga harus jadi soleh..kan?

      Padam
  6. uwalah kalu soal cinta lelaki lah yang paling hebat jga paling
    setia kya aq heheheheh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehheh....perasann...BL ni lelaki setialah ni...hihi

      Padam
  7. Saya sangat setuju dari ketiga point di atas,berarti pakar motivasi terkenal itu sangat pandai,,kan KY..Nice share.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. lelaki pastilah setuju kan? hihihi

      Padam
  8. Balasan
    1. carikan? tinggi, rendah atau mcm mana hehehe

      Padam
  9. Balasan
    1. eeemmm...itu fakta dr Dato'Fazilah

      Padam
  10. menarik untuk dibaca, bagus2

    BalasPadam
    Balasan
    1. eee.mmm...menariklah untuk lelaki tapi menyakitkan untuk wanita hiihi

      Padam
  11. salam KY......

    no comments......

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam yan,

      eehhmmm...no komen

      Padam
  12. mungkin ada yang begitu..tapi zaman skang ni mungkin tak banyak kot...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang itu pasti su, susah nak cari yg betul2 setia kan?

      Padam
  13. salam KY :)

    lelaki memang perlu beri yg terbaik kpd pasangan nya kan? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam ayie,

      bukan lelaki je, perempuan pun.baru adilkan?

      Padam
  14. org kata kalo perempuan tinggalkn lelaki pastu lelaki tu menangis rugi la perempuan tu..huhu..xtau r betul ke x.

    p/s : nak buat gmbr pengomen jadi bulat camne ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo..ye ke? tak tau lah pulak KY hihihi

      nanti KY bagitahu..

      Padam
  15. tergantung dari lelakinya macam mana, kalau saya jelas setia, hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahhh...bagus tapi hati2 memilih.,,hihi

      Padam
  16. susah nak cakap... lelaki dan wanita memang ada hebatnyer tersendiri dalam bab cintani..
    tang menunggutu akak tak setuju.. suami akak tak leh menunggu lama.. anak2 dah dibagitau kalau ikut ayah kena pantas kot idak memang suami akak dengan rasa selamba akan tinggalkan kita...
    yang laintu mungkin ada betoinyerler kot.. pompuan memang lemahkan tapi kita berusaha untuk menjadi yang terbaik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu..

      tapi KY tang tunggu KY yg tak sabar menunggu, dan tak suka menunggu..

      Padam
  17. iya...itu untuk lelaki yang bertanggungjawab...sudah memahami ilmu agama terutama.
    banyak yang ahli dalam berbagai ilmu, tapi tak cukup paham dalam perilakunya....dan itu artinya yaaa tidak paham la

    BalasPadam
    Balasan
    1. lelaki yan begitu memang benar2 mencintai pasangannya..sanggup buat apa saja, tapi rasanya susah nak mendapat lelaki begini sekarang..

      Padam
  18. assalam..
    singgah n follow sni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam warahmatullahiwabarakatuh...

      terima kasih, InysaAllah...nanti KY singgah blog pen biru ya

      Padam
  19. semunya bergantung pada diri sendiri kan.
    ala..lelaki masa blum kwen mmg la boleh jea tunggu lama, dah kwen semua nak cepat..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu memang benar, tapi pada KY lelaki memang sabar sikit bab2 menunggu ni...

      Padam
  20. untung dapat lelaki begitu..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...InysaAllah..anis juga bisa mendapatkan lelaki terbaik buat anis aamiin

      Padam
  21. betul jugak fakta nie..kita boleh tengok cinta lelaki lebih hebat dr perempuan bila dia sanggup korbankan apa saja utk org yg disayanginya..:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmm...ada juga wanita bersetuju, tapi KY memang bersetuju, apa lagi bab menunggu, kalay KY tak suka menunggu...buat panas hati adalah hihihi

      Padam
  22. semua memiliki kekurangan dan kelebihan masing-masing,apa yg penting dalam hidup berumahtangga kita senantiasa bersyukur,saling memberi,menasehati,jujur dan ikhlas dalam setiap tindakan.
    Insya-Allah....hidup kita berkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu Reo, sitiap orang ada kelebihan dan kekurangan, terima adanya dan sentiasa bertolak ansur..InsyaAllah, kekal jodoh aamiin

      Padam
  23. hehehe.. yang penting, kita kena cari pasangan yang memahami kita, serasi dan saling setia.. itu yang paling penting dalam sesuatu hubungan... :)

    p/s : betul ke rindu kat saya?hehehe.. blushing2 pipi saya ni..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu penting memahami dlm apa jua keadaan...dan satu lagi kepercayaan, sbb kalau tak ada kepercayaan, boleh jadi kucar kacir perhubungan

      p/s: rindulah nak baca entri mengada2, hihihi
      terima kasih dah blushing dah

      Padam
  24. subhanaALLAH berharap dapat jadi lelaki yang baik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah, selalu ada harapan..yang penting cuba dan terus mencuba

      Padam
  25. Yg sebetulnyakn..kesetiaan cinta bukan trletak pada jantina..trletak pda induvidu ru sndiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betulx3 tak perlu salah kan sesiapa yg penting diri sendiri

      Padam