Ketahuilah Saat Dan Ketika Allah Menciptakan Wanita


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan satu ciuman untuk u alls, pejam jelik, pejam jelik, dah nak cuti sekolah rupanya, sekejap je rasakan? cuti lagi heee, sebelum apa-apa pun, kemafaan di pinta sekali lagi, tak berkesempatan nak berkunjung ke sesetengah blog kawan-kawan ni, InsyaAllah...nanti KY pasti sampai...eeemmm..untuk kali ini KY nak bercerita lagi tentang WANITA, wanita lagi, biasalah, dah blog wanita kan?, jangan jeles tau lelaki....

Kali ini KY nak kongsikan dan nak bercerita tentang kewujudan wanita, lahirnya wanita, semua orang tahu wanita ini lahirnya dari tulang rusuk lelaki, namun adakah kita tahu sejarah awalnya? inilah yang KY nak kongsikan bersama u alls, bagaimana Allah swt menciptakannya, proses yang harus dilalui dan apa yang telah menyempurnakan wanita ini....yang pasti setelah u alls baca dan ketahuinya u alls akan merasa bangga kerana di CIPTAKAN DAN DILAHIRKAN SEBAGAI WANITA...


Ketika Allah menciptakan wanita, Malaikat datang dan bertanya, "Mengapa begitu lama, Tuhan? "Tuhan menjawab, "Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya? "Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan dan berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan...

Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya...Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati dan kesengsaraan...Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini...Malaikat menjawab, "Hanya dengan dua tangan ini?" "Tetapi...,Engkau membuatnya begitu halus dan lembut" "Ya..., AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa"

"Apakah dia mampu berfikir?" Tanya Malaikat...Tuhan menjawab, "Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya". Malaikat itu menyentuh dadanya, "Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah dan rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya". "Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga". "Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan"

"Ya....., Harus...!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki...Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri...Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit...Mampu tertawa saat hatinya menangis...Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya...Dia boleh melawan ketidakadilan...Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia...

Hatinya terluka saat melihat kesedihan...Dia tahu sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka...CINTANYA TANPA SYARAT" Malaikat sangat kagum, "Lalu apa kekurangannya? "Tuhan menjawab, "Hanya satu hal.....,  



"DIA TERKADANG LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA"