Wahai Kaum Isteri, Hiasilah Dirimu

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan harapan KY semuanya sihat-sihat belaka, jangan lupa tau kalau nak kemana-mana bawa senyuman tu, kerana senyuman u alls manis sekali, penyejuk hati bagi yang melihatnya. Macam mana dengan formula yang kita bincangkan semalam, boleh kita amalkan sama-sama? Alhamdulillah...InsyaAllah kita daki sama-sama....

Ok..untuk kali ini, KY nak cakap tentang perempuan lagi, tapi ini lebih tertumpu pada mereka yang bergelar isteri. yang belum jadi isteri pun harus belajar dan ambil ikhtibar. kali ini KY nak sentuh tentang penampilan..pentingkan, penampilan isteri ni, agar tak de lah suami gi cari yang lain heeeee...(minta dijauhkan)



U alls kaum lelaki harus tahu, Isteri adalah penghibur kepada suami. Isteri yang menghias diri dan sentiasa kelihatan cantik adalah daya asas yang menjernihkan fikiran dan perasaan suami. Menghias diri bukanlah bermaksud dari segi luaran sahaja seperti bersolek, berpakaian cantik, tetapi apa yang penting (macam wonder pet pulakkan?) adalah menghias diri dengan akhlak yang mulia dan kesopanan yang tinggi.

Walaupun begitu, kita tak boleh lupa kecantikkan fizikal. Kebanyakkan wanita yang telah berkahwin terutamanya yang mempunyai anak sering kali menghadapi masalah dalam memberikan perhatian yang lebih dalam kecantikan fizikal. Jika yang berkerja, bertambah lagi tanggungjawab di pejabat dan di rumah, serta anak-anak yang semakin lasak, sering kali dijadikan punca masalah dan alasan kebanyakkan isteri tidak menguruskan diri dengan baik.

Kerja-kerja di rumah memang tak pernah habis, namun itu bukan alasannya. Ada juga sesetengah isteri yang berhias sungguh cantik untuk ke tempat kerja, tetapi apabila berada di rumah Allah....keadaannya berubah. Wahai kaum hawa....u alls harus tahu, isteri atau ibu diibaratkan 'Bunga dan Cahaya' yang menghiasi sesebuah keluarga. Jangan biarkan bunga dan cahaya itu menjadi layu dan hambar. Oleh itu penting bagi isteri atau ibu memastikan dirinya sentiasa 'Indah dan Bermaya'.

Itulah dia, serba sedikit kenyataan yang harus kita ambil berat, abang-abang dan adik-adik lelaki diluar sana tu, yang dah berumahtangga, selalulah ingatkan isteri, puji isteri (tapi jangan lebih2 tau)..aaaaa...tapi si suami juga kenalah jaga juga penampilan, asyik isteri je, haaaa..tengok tu suami-suami, gi mana-mana asyik bawa perut je ke sana ke mari heheheeee....apa-apa pun lakukan yang terbaik untuk rumahtangga yang dibina ok? InsyaAllah..