Ku Takkan Pernah Lupakanmu


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, apa khabar semua, sekejap je, bertemu lagi kita dengan hari yang mulia ini hari Jumaat, terima kasih Ya Allah kerana masih memberi kami peluang untuk menghirup udara di bumi pinjamanMU ini...okk...tengah-tengah duk termenung, nak tulis apa hari ini, terlintas difikiran nak citer kenangan lalu, zaman tengah top...remaja katakan huuhu...kisah ini  adalah sebuah kisah yang tak mungkin KY lupakan....

Kisah ini berlaku sewaktu KY masih di tingkatan 2, kalau KY ceritakan pasti u alls akan terganga...sebab waktu KY ceritakan pada anak-anak KY mereka suka sampai guling-guling macam tengah menyanyi lagu hindustan pulak..ceritanya begini...

Di suatu hari di petang yang dingin KY di minta mak pergi ke kedai untuk membeli pisang goreng, tetapi time tu pisang goreng dah habis, jadi dengan kepintaran yang KY ada, KY beli pisang mentah saja, (bukan untuk mak, tapi untuk KY sendiri, sebab KY memang suka makan pisang), selepas membeli dengan jalan berlenggang lengguk, sekejap toleh kiri, sekejap toleh kanan, sekejap depan dan sekejap ke belakang. tetapi KY lebih banyak toleh kebelakang....sebab dibelakang KY ada sesuatu yang sedang mengekorI.

Setiap kali KY toleh, KY rasa ianya semakin dekat, semakin menghampiri dan diwaktu itu ada suara mengatakan "kakak lari, dah dekat dah", tanpa menoleh dan berfikir panjang KY terus lagi dengan lajunya mengalahkan atlit lumba lari dan diwaktu itu masih kedengaran suara "laju kak...laju lagiii"....u alls percaya tak dalam perlumbaa KY dengan makhluk itu, KY juara. KY lari dengan penuh bergaya sebab pisang still ditangan...u alls pasti nak tahu makhluk apakah itu, yang telah KY kalahkan...jom usha...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Aaaaa...amacam, tak percaya? seminggu KY tak ke sekolah tau...cikgu pun dapat tahu, cikgu tu memang suka sakat KY, apa lagi hari-hari kena perli..tapi nak buat macam mana, buat do no je..lagipun KY bukan budak yang suka buat kecoh...oklah cukup sampai disini saja...pengalaman ada yang harus dilupakan dan ada yang tetap akan dikenangkan?

Daftar Sekarang

48 ulasan:

  1. .. aq pikir kak KY itu lari cz dikejar nyemot. kan bawa pisang. ternyata dikejar kuda. he..86x. salah dech aq nya ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee..kudu tu tuannya bagi makan pisang juga..sebab yang menjual pisang goreng itu tuannya..

      Padam
  2. Salam KY,
    Hari jumaat yg ceria...guling2 jap pas abis baca hehe...percaya tak?
    Still dok imagine KY berlari bergaya bersama pisang di tangan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam...hahaha...itu yang uniknya, kuda tu sebenarnya kejar pisang

      Padam
  3. Saya juga tdk pernah melupakan mbak dan juga Blog Ilhamkudisini....Tetap semangat mmberiak info2 menarik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih netter..selalulah berkunjung ke sini ye

      Padam
  4. aku juga mau ikutan guling2 ah ya kak KY ehehehe, untung yang dipegang bukan rumput yaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi..samalah kita guling2, kuda itu juga makan pisang..

      Padam
  5. hehehe .. ushh kalahkan kuda :) .. goreng pisang sedap mkn ptg2 nie

    BalasPadam
  6. Hihi... tak terbayang kakak pucat-lesi muka KY masa tu. Tapi salute jugalah sebab boleh laju kalahkah kuda - terrer betul. Yg gelihati pisang tetap tak lepas dari tangan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaaa...memang waktu ituwajah cantik dah bertukar mcm mayat

      Padam
  7. ooowwhh kena kejar kuda? mana datangnya kuda tu tetiba KY? hehe..apapun... mesti jadi memory 'terindah' kan KY...kekeke...

    pstttt...lisa lak memori 'terindah' pernah kena kejar anjing balik dari kelas mengaji dengan anak buah...apa lagi lari x cukup kaki... tapi bila kami berhenti berlari terus anjing2 tu stop kejar kami juga..aiisshh.. nak tercabut jantung kami...kakaka... macam2 kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuda tu kepunyaan tuan kedai, memang biasa dia bagi makan kulit pisang

      kalau di kejar anjing biasa juga, time2 sekolah

      Padam
  8. wah2....hebat tu....KY siap boleh kalahkan kuda tu he heee.....kalau yan bagi je..pisang tu kat kuda he heee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmmm...laju kuda laju lagi KY rasa waktu tu macam tengah belari dlm olimpik hihihi

      Padam
  9. Betul ke KY?,...bila teringat kuda ni oKje teringat mawar nafastari ...mereka org Terengganu dan suaminya meninggal keran tereksiden ngan kuda.....banyak kuda kot kat sana ek!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak de lah banyak sangat, waktu tu tuan kedai bela, saja buat perabih duit hahaaa

      Padam
  10. semangat terus dgn kudanya....hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihiih...semangat KY lagi kuat unruk selamatkan diri huhu

      Padam
  11. assalamualaikum ... saya sdg imagine ky masa tu berpakaian apa yer . kalau berseluar panjang , x de masalah lah . tapi klu berbaju kurung ... mau rabak kain tuh ... heheheee

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam vee,

      oo...time tu pakai seluar vee, itu yg laju sikit lari hehehhe

      Padam
  12. Salam. Hahahaa... lucu nya juga cerita nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam TCC,

      hehee..pengalaman benar tu..

      Padam
  13. Postingan menarik yang penuh makna KY.
    kalau tengok sekilas Kuda ini memang larinya kencamg dan cepat..hehe
    Terima kasih KY sudah berbagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi KY lagi kencangkan larinya huhuhu

      Padam
  14. waalaikum salam kakk :)
    ehemmm,, mnarik kali ni artikelnya kakak,,
    kak,, izin ane save ya kak :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih, mahu save? silakan SAM

      Padam
  15. heee..knah cuba bayangkan macam manalah KY lari =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak dapat bayangkan kak, heee..KY sendiri tak tau mcm mana KY lari

      Padam
  16. hahahaha... KY hebat larinya laju dari pada kuda.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm....memang hebatkan KY berlari..

      Padam
  17. hahahaha (gelak besar di malam sabtu).. ingatkan monyet.. sekali lagi advanced daa.. salam kenal KY :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuda pun makan pisang tau iha huhu

      Padam
  18. jap yer kak...puteri nak bayangkan macam mana akak lari masa tu..hehe. Itulah kenangan lalu kan kak..kenangan yang buat kita tersenyum sekarang :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak yah lah bayangkan, akk pun tak tahu nak bayang mcm mana waktu tu hihih

      ye lah puteri, kenangan pahit atau manis, kadang2 blh buat kita tersenyum dikemudian hari

      Padam
  19. aik, cmna bleh ada kuda plak ni..
    dasyat gak KY, kuda yang laju tu pun kalah..
    Nie demam sebab, ketakutan ke kemenangan.. hehe
    lawak plak bila baca

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..demam sebab ketakutanlah, siap kena repur dengan daun kelapa

      Padam
  20. huh...suspen je....terkejut pun boleh jatuh sakit....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...ini terkejut lain ni, habis tenaga

      Padam
  21. kat m'sia takde orang lain ada pengalaman macam ni...heee. penuh kenangan ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheeee...itulah, kenangan yg tak mungkin dilupakan, kalau dikejar anjing tu biasalah kan?

      Padam
  22. kenangan terindah...terbaik

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahha...memang indah kancil, tak mungkin dilupa

      Padam
  23. untungnya aq gak ikutan makan pisang...xixixixixiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihiihh...kalau ikut apa salahnya

      Padam