Kecoh Hantu Penanggal Di Kemaman


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, haaa...suspen tak tajuk tu, tapi betullah ada tau. sebenarnya citer tentang penaggal ni dah, nak kata lama tak juga, mungkin dalam 2 3 minggu lepas, cuma baru sekarang KY berkesempatan berkongsi. saja nak panaskan balik citer ni heheee...

U alls pastilah kenal dengan hantu penaggal ni, alaaa..yang terbang tanpa badan tu....apa?? tak kenal?? eeemmmm..meh KY tunjuk..

yang ini pinjam pakcik google

Ok..berbalik pada cerita penggal ni, ramai yang kata terserempak, entah betul entah tidak, sebab KY tak pernah jumpa lagi, cakap besar pulak KY ni kan? nauzubillah...tapi u alls, kecoh, sana sini orang dok cerita, kalau kat wall fb group kemaman, popular citer tu...dia orang cerita, sekejap ada kat kampung ini, sekejap ke kampung sana...merata, ada yang kata lagi, kepala cari badan..tak tahulah badannya duk kat mana..aduhhh...macam-macam...

Yang hairannya, penanggal ni kan? tak padan tak berkaki..berjalan ke sana kemari..tak penat kali hehehee...sekarang dah tak berapa dengar dah kisah penanggal mungkin sebab dah tak berapa popular kut sebab sekarang orang tengah sibuk promosi calon PRU masing-masing...mungkin dia nak berehat sekejap untuk beri laluan ke PRU hihihih....

U alls tahu KY pernah tau jumpa hantu, hantu kemas rumah..betul, malam tu malam raya, kat depan rumah lama KY ada rumah usang yang tidak berpenghuni, sebab rumah tu ditimpa pokok kelapa...pada malam raya tu, KY pergi kedai dengan kakak, tapi kakak dah ke depan dah..tiba-tiba sampai kat depan rumah tu, KY tengok terang dan KY nampak orang tengah pasang kain langsir...

Eeemmm...bila lihat macam tu, KY apa lagi, lari macam tak cukup tanahlah...bila citer kat mak, mak cakap, alaa...dia orang pun nak raya juga, biarlah...lama juga KY kalau lalu kat depan rumah tu..tak pandang lansung...takut...Ualls ada tak pengalaman bertemu dengan hantu, tak kiralah hantu apa...pernah? storylah sikit...

50 ulasan:

  1. hihihihi.... takut... hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. wong pernah tak terserempak hantu..kalau di indonesia lagi banyak kali heeee

      Padam
  2. ada alami pengalaman seram begini, baca di blog KA yer hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...ada ekk..eemmm..nanti KY cari

      Padam
  3. setakat ni Alhamdulillah tak pernah jumpa lagi dan jauhkanlah hendakNYA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...kalau KY pun memang tak mahu bertemu dengan makhluk tu, tapi nak buat mcm mana...kalau dia nak tunjuk diri eeee..

      Padam
  4. betul ke cerita hantu penanggal tu? takut yang terbang tu ayam rabun siang..hehehe..

    susah nk tahu kesahihan cerita melainkan diri sendiri ada pengalaman menyaksikan.. tp kan.. berani ke nak tgk? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah yg difikirkan, sampai kat perumahan KY pun org dok cerita, tapi tengok budak2 remaja, tak takut pun..tetap blk malam2

      Padam
  5. Balasan
    1. mana ada seram pun yui...

      Padam
  6. sya belum pernh tuh bertemu yg begituan... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY juga, cuma dengar cerita dari orang, entah betul entah tidak

      Padam
  7. semoga tidak pernah ketemu sama yang begituan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya...KY juga harap begitu, kalau ketamu ngak tahu bisa buat apa..mungkin terus pengsan kat situ heee

      Padam
  8. takuuuuuut, ada hantu tu, hhehehe, salam kenal

    BalasPadam
    Balasan
    1. eee...takut juga ni...hehehhehe...
      salam kenal juga dr KY

      Padam
  9. waduh mbk ky jadi takut,ni bacanya heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. alaa...BL pun takut..gi mana ni..hihih

      Padam
  10. hahahaaa..lucu ya cerita hantu nya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. lucu??? eee...seram bangat heeeee

      Padam
  11. seriau dengar cerita hantu nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. alaa..acik ni, takkan takut kut heheeeee...., akk kalau tengok citer hantu kat tv, nak ke bilik air malam2 pun seriau hahaa...

      Padam
  12. Wah...malam ni bagaikan di selubungi misteri...hehe
    Xde pengalaman jumpa hantu...tgok hantu pun kat tv jer, tapi kalau jumpa hantu apa nak takut, hantu xde kepala...dia xnampak kite...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah, yg org jumpa tu tak berbadan bukan tak berkepala..itulah yg hairan, walaupun tak berkaki, merayap je kerjanya, tak blh duk diam huhu

      Padam
  13. hihiihi serem mb KY .. Takut nih ... Gag bisa bobo ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. takut ya? tak pe nanti mbak temanin ok..

      Padam
  14. serem juga ngeliatnya, jadi ngeri deh

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihih...ala...citer2 aja, KY kalau tengok cerita hantu dr Indonesia, eemmm..lagi seramkan?

      Padam
  15. Ish seramnya, tak berani lah pula nak buat lawak comment hantu kemas rumah tu takut nanti dia datang x)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaa...entahlah, sekarang dah tak de kut

      Padam
  16. eeeeeeee.... apa cara sekali pun tak moh tak moh jumpa hantu... takuttt

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee...sispalah yg mahu jumpa hantu SR...

      Padam
  17. tak pernah......tapi mintak di jauhkan....lemah semangat he heee.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY itulah pertama kali Yan, memang dah tak nak kena gitu lagi...

      Padam
  18. err tak pernah jumpa dan memang tak hingin nak jumpa huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaa...siapalah yg teringin nak jumpa benda allah tu..

      Padam
  19. wahh serem ya kak.. tujuannya buat ngusir maling gitu yak??

    tapi serem :D
    apa kabar kak.. maap baru mampir nih, :) jadi kangen sama belog iini :)
    salam sukses ya .

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehhee...mungkin kali,

      Alhandulillah...sihat tia, terima kasih, kak juga kangen sama kamu

      Padam
  20. Yes, In here any experience about Hantu made by TV program called "Dunia Lain".. This is reality show..

    You will stay in strange and mystic place in one night.. SO dark, your light only a candle.. and you monitoring by infra red camera..
    Yo can feel scary about strange sound (wanita menangis etc.) or sometime you can look the real Hantu.. If you surrender, TV Crew immediately come to pick you..

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...KY biasa juga tengok rancangan itu di astro, malah di malaysia juga da rancangan realiti sebegitu

      Padam
  21. Mimpi kot tu KY....seram jugaklah kalau cam tu...
    Hendak dijauhkan....tak molah jumpa!

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada mimpi..okje ni, ini betul betul heee

      Padam
  22. kakak i kije kat klinik dr adibah dan dr ramli kat kemaman..dia kate tgh hot kat kemaman psl penanggal..huishhhh~risau!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, sampai budak2 sekolah rendah pun balik bercerita pasal tu heee

      Padam
    2. tu la nk bt camna nasib depa lah klau nmpk blik cerita klau x nmpk x blik cerita...

      Padam
  23. saya yang tinggal kat Dungun ni pun baru tahu..mmg seram la

    BalasPadam
  24. seramm..pulok
    awalbln 9 ni nok gi terengganu
    harap2 hantu tu dh kena tangkapp..hehe(

    BalasPadam
  25. ky duk area mn? dgr cter hantu 2 dh kena tngkap kn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY duk area mak lagam, citer tu senyap mcm tu je..

      Padam
  26. ky duk area mn? dgr cter hantu 2 dh kena tngkap kn..

    BalasPadam