Busuk Tapi Wangi


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, apa khabar semua, di hari yang cerah ini, dengan mentari bersinar memancarkan cahayanya dengan terang, semakin terang cahayanya semakin terasa bahang kepanasan...dan dikala kepanasan inilah KY teringin nak kongsikan satu cerita, bukan cerita misteri atau cerita hantu lagi tetapi cerita tentang BANTAL BUSUK, hhehehehe....


U alls ada tabiat macam tu tak? atau ada perangai pelik waktu kecik-kecik dulu, apa yang terdaya diingat, rasanya waktu kecik-kecik dulu KY tak adalah perangai pelik dan aneh ni, tapi sekarang, benda-benda ini semua dah jadi kebiasaankan? contohnyalah, anak KY yang kecik, ada bantal busuk, kalau nak tidur selain dari rumah sendiri mesti bawa, kalau tak... tak lena tidurnya, kalau wangi tu tak apa juga,( dah nama bantal busuk) KY nak basuh dia tak bagi..alih-alih KY spry je dengan fabries hahhaa..habis kuman-kuman mati hehehhe...

Kalau time tidur, ala...biasalah, dah tidur tak sedar dah, bantal kemana, selimut kemana budak-budak ni, tapi anak KY ni, boleh bangun cari bantal busuk tu...siap kejutkan orang lain lagi untuk cari sekali...kadang-kadang mengganggu betul orang tengah tidur, apa lagi yang tengah bermimpi indah..kacau daun pulak jadinya..macam anak KY yang sulung, kalau mimpi tak lainnya dia, asyik-asyik makan ayam goreng, tu dia marah tu kalau kejutkan dia sebab katanya tak pernah merasa ayam tu..hhehe

Tapi sekarang KY tengok, macam-macam perangai pelik ada, ada yang suka main rambut, kalau minum susu, putar-putar hujung rambut, ada yang suka hujung kain, yang ini ada yang letak kat lubang telinga malah ada yang letak kat lubang hidung hahaaa, apa lagi perangai pelik, banyakkan?

Kalau bolehlahkan, cuba elakkan dari berlaku pada anak-anak kita nanti, susah, malah ada yang lekat sampai ke besar..atauuu..u alls sebagai ibu bapa pun memang ada tabiat tuu...cuba cakap..

48 ulasan:

  1. mm apo eekk .. rasa nyer cik azue tiada lah tabiat ni seingatan cik azue...coma...masa preggy yg sulong...mesti nak tido ada en chenta..klu tak..tak leh lena ..leh meradang2... sudah nyer budak tu pun dah 8 tahun pun masih nak lena ada abahnya aka bau abahnya kat sblh dulu varu leh tido..klu tak..dia melalak..huhuhu..setakat ingatan..ini ajer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak bermanjalah tu, KY pun wantu hamil, ada juga sikap pelik ni, nantilah KY cerita apa yg pelik tu heee

      Padam
    2. heee...sesekali bercanda herman, ngak apa2 kan?

      Padam
  2. hahaha ada ada aja nih tingkahnya anak KY. anak kecil memang begitu sobat, kalau tidur berantakan.. hehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ngak anak kecil juga nady, yang sudah besar jugaada yang tidur berantakan heee

      Padam
  3. wahhhh teringin plk masa kecik2 .. ada bantal busuk... best ..dah besar dh tak ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...besar dah tak ada, kalaulah masih ada, blh buat khazanah tu hehee

      Padam
  4. Jadi ingat waktu kecil dulu, saya juga seperti itu punya Bantal tapi wangi....

    BalasPadam
  5. ai pun ada jugak dulu bantal busuk..
    cuma sekarang anak2 tak mengikut ai.. ;)
    memasing memang takde bantal busuk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pe lah aiza, anak2 tak ikut lagi mujur, susah kalau ada tabiat ni..kadang2 blh buat sakit hati dengan kerenah mereka ni

      Padam
  6. hee sama dg anak sy ky hee.. tpi artu blik kg sy tanggalkan sarong bantal pastu buat sarung yg baru eeee susah gak dia nak terima , tpi lama2 ok

    BalasPadam
    Balasan
    1. oklah lagi lah tu, anak KY langsung tak mahu letak sarung...kalau tengok bantal tu kita pulak susah hati

      Padam
  7. Balasan
    1. ada lagi, dah turunkan untuk anak2 ke heee

      Padam
  8. ini pengalaman masa kecil yah? heheheheh
    suka mainin hujung selimut :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...indah ada juga ya perangai begitu..eemmm...hujung selimut itu buat apa, masuk ke mulut

      Padam
  9. bener bener.. suka mainan rambut di uel uel .. dikepang gitu :D

    ehh kecik = anak ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tia juga ada ya..eemmmm..

      kecik itu kecil, anak kecil

      Padam
  10. adib pun ada bantal busuk. tapi lepas isap botol dia suka main hujung bibir yang kering tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo...itu bahaya sedikit, silap2 boleh luka bibir tu..

      Padam
  11. ihihihi saya juga begitu waktu kecil, dulu sampai dimarahi ibu hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...memanglah ibu marah, habis tak boleh berpisah langsung dengan busuknya tu..hihi

      Padam
  12. sy tak tergolong...tapi tak tahu anak ke-2 sy sibuk ada bantal peluk & selimut bby masih ditangannya walau umur nak masuk 5 thn...sy tak ajar...tapi masih boleh dibendung x kritikal...ada boleh tak ada pun boleh....selamat keadaan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamattt...hihihii, oklah kalau mcm tu tak lah menyusahkan kalau nak kemana2

      Padam
  13. Salam KY

    Tak ada bantal busuk tp tiap kali tido memang nak byk bantal..paling kurang nak tiga biji...hehehe

    P/s..salam rindu juga...sedih laa..x dpt selalu berada di alam maya...sgt sibuk waktu ni...kerja byk....

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam wirda,

      mcm KY juga, kalau tidur mesti nak bantal peluk, tak kisahlah bantal apa pun, janji boleh peluk

      tak pe, dunia nyata kitakan lebih penting..semoga wirda sentiasa happy menjalani hidup diluat sana

      Padam
  14. Slm KY,
    saya budak baru di dunia blog,
    do follow me please :)
    http://iniblogmaynisafarouk.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam...

      slmt datang ke dunia blogger, InsyaAlla..nanti KY singgah

      Padam
  15. wah, jadi ingat masa kecil .. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahhh...pasti nazar juga ada bantal busuk yee...

      Padam
  16. Iya KY anak kecil seperti ini memang busuk tapi wangi, makanya banyak yang suka, rasanya kalau nak tengok budak iko banyak tidurnya ..hehe..
    postingan yg bagus KY
    terima kasih sudah share

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm...sukar nak dipisahkan PP, , PP juga ada pengalaman itu ye hihih

      Padam
  17. So far tak de KY.....tak le terlampau fanatik....setakat biasa biasa je...

    BalasPadam
  18. Dulu memang ada bantal kesukaan...nak tidur mesti nakkan berbantal bantal itu juge. Tak boleh tukar lain...tukar sarung xpe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BM, pun ada rupanya, oklah kalau blg tukar sarung, yg ni sarung pun tak mahu, apa lagi nak tukar bantal..

      Padam
  19. waalaikumsalam,
    berkisah tentang bantal busuk, ini juga dialami oleh adik sepupu saya, bahkan hingga kuliah bantal busuk itu masih jadi andalannya untuk menemani tidur :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemm...beggitulah seandainya ada bantal busuk heeee..susah nak berpisah kan?

      Padam
  20. salam KY....tabiat buruk anak yg paling kecik ni je rasa lucu ada, rimas ada & risau ada. dia bila nak tidur & minum susu (masa kecik2 dulu) suka korek pusat. kik3x.....leni sekali sekala tgk ada gak dia bt tapi bkn most of the time......aishhh!!!kalau dibawa ke besar buruk bebenor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam,

      ooo...ada juga yg begitu, heee..betullah nasib baik tak melekat, kalau sampai besar memnag malu

      Padam
  21. KA & en hubby xde pengalaman dgn bantal busuk ni,, so anak2 tiga2 pun xde juga bantal busuk macma ni hehehehe

    BalasPadam
  22. kalau bantal busuk ok lagi, bab kadang-kadang ada perangai pelik sebelum tidur ni dah besar baru sedar. dah besar, mula sekolah pelan-pelan perangau ni hilang biasanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihiihh...kalau dia hilang, rasanya ramai lagi yg bawa tabiat ni hingga dewasa...

      Padam
  23. X pnh de bntl busuk... Ank sy pun x diajr de bntl busuk.. Rimas je rsa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. baguslah kalau gitu, lagi senang..

      Padam