Busuk Tapi Wangi


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum, apa khabar semua, di hari yang cerah ini, dengan mentari bersinar memancarkan cahayanya dengan terang, semakin terang cahayanya semakin terasa bahang kepanasan...dan dikala kepanasan inilah KY teringin nak kongsikan satu cerita, bukan cerita misteri atau cerita hantu lagi tetapi cerita tentang BANTAL BUSUK, hhehehehe....


U alls ada tabiat macam tu tak? atau ada perangai pelik waktu kecik-kecik dulu, apa yang terdaya diingat, rasanya waktu kecik-kecik dulu KY tak adalah perangai pelik dan aneh ni, tapi sekarang, benda-benda ini semua dah jadi kebiasaankan? contohnyalah, anak KY yang kecik, ada bantal busuk, kalau nak tidur selain dari rumah sendiri mesti bawa, kalau tak... tak lena tidurnya, kalau wangi tu tak apa juga,( dah nama bantal busuk) KY nak basuh dia tak bagi..alih-alih KY spry je dengan fabries hahhaa..habis kuman-kuman mati hehehhe...

Kalau time tidur, ala...biasalah, dah tidur tak sedar dah, bantal kemana, selimut kemana budak-budak ni, tapi anak KY ni, boleh bangun cari bantal busuk tu...siap kejutkan orang lain lagi untuk cari sekali...kadang-kadang mengganggu betul orang tengah tidur, apa lagi yang tengah bermimpi indah..kacau daun pulak jadinya..macam anak KY yang sulung, kalau mimpi tak lainnya dia, asyik-asyik makan ayam goreng, tu dia marah tu kalau kejutkan dia sebab katanya tak pernah merasa ayam tu..hhehe

Tapi sekarang KY tengok, macam-macam perangai pelik ada, ada yang suka main rambut, kalau minum susu, putar-putar hujung rambut, ada yang suka hujung kain, yang ini ada yang letak kat lubang telinga malah ada yang letak kat lubang hidung hahaaa, apa lagi perangai pelik, banyakkan?

Kalau bolehlahkan, cuba elakkan dari berlaku pada anak-anak kita nanti, susah, malah ada yang lekat sampai ke besar..atauuu..u alls sebagai ibu bapa pun memang ada tabiat tuu...cuba cakap..