Jadilah Kita Wanita Yang Paling Bahagia


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan ceria sentiasa buat u alls. Bahagia??? siapalah yang tak mahu hidup bahagiakan? apa lagi dengan orang tercinta..Wahai sahabatku kaum hawa..jom "kita menjadi wanita yang paling bahagia"


Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang memakai hijab kerana rasa malu dan untuk menjaga maruah serta prinsip mulia.

Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang sentiasa belajar dan menelaah dengan penuh kesedaran dan pemikiran yang bersih.

Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang sentiasa menepati janji, dipercayai dan amanah.

Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang sentiasa bersabar, berhati-hati dan memohon keampunan.

Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang sentiasa berzikir, bersyukur dan bermunajat.

Selamat bertemu wahai saudariku....muslimah yang menjadikan Aisyah, Maryam dan khadijah sebagai teladan dan ikutan.

Selamat bertemu wahai saudariku...muslimah yang mendidik para pahlawan dan melahirkan lelaki yang menabur jasa.

Selamat bertemu wahai saudariku...muslimah yang sentiasa menjaga nilai-nilai dan menjaga diri serta iffah.

Selamat bertemu wahai saudariku...muslimah yang sentiasa takut kepada Allah dan menjauhi apa-apa yang dilarang dan dimurkai-NYA.

Jika kamu merasa telah mencapai apa yang kamu cita-citakan, janganlah terus berpuas hati sebelum kamu kamu benar-benar telah mencecah bintang, 
Bukankah purnama tersenyum simpul dan bintang-bintang bersorak riang? lantas mengapa kita biarkan kegelisahan menjadi racun yang akan membunuh diri kita?

53 ulasan:

  1. salam..
    lembutkan hadpesona dg keindahan dunia. terim kah utk iknt ni sahabatku..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam suri,
      in shaa allah...bersama menuju kebaikkan

      Padam
  2. awak janji awak akan jadi muslimah2 sebegini ye. :)

    BalasPadam
  3. assalam KY..

    insyaAllah..sedang berusaha utk menjadi apa yg diperkata...

    p/s:hadah paling bernilai adalah datang dari hati yg ikhlas,tak kira dr negara mana sekalipun..paling seronok dpt hadiah sekeping hati yg ingin kita miliki...

    terimakash sudi dtg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam wirda,
      Alhamdulillah..bersama kita berubah lebih baik

      betul tu wirda..hati yg mencintai

      Padam
    2. salam minggu yg indah..

      moga KY ceria seisi keluarga.

      dtg lg bc ent3..hehe

      Padam
    3. Alhamdulillah...slmt hari minggu juga buat wirda..

      Padam
  4. In Shaa Allah mudah2an yer !

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin....sentiasa berusaha kan KA

      Padam
  5. semoga bisa mnejadi yang terbaik

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Alhamdulillah...in shaa allah, sama2 kita melakukan yg terbaik buat diri

      Padam
  7. Moga kita tergolong dln muslimah itukan Ky...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiin...jadi mulai sekarang sama2 kita berubah ke arah kebaikkan kan okje

      Padam
  8. jom kak kita sama-sama berusaha ke arah itu..

    terima kasih kak atas perkongsian yang menarik dan bermanfaat ini :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. jom..sama2 kita menuju arah yg lebih baik dr sekarang..in shaa allah

      Padam
  9. Balasan
    1. Alhamdulillah...sama2 kan kak kita melakukan yg terbaik

      Padam
  10. assalamualaikum ... mudah - mudahan niat kita dimakbulkan Allah ... inshaa Allah ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam vee,

      in shaa allah aamiin

      Padam
  11. wah.. KY memang muslimah yang pantas di contoh para wanita2 muslimah lainnya.. semoga kita di beri kebahagiaan dunia dan ahirat..amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KY belum menjadi wanita contoh, jauh lagi itu...cuma sentiasa ingin melakukan yg terbaik in shaa allah

      Padam
  12. wah kata-katanya sejuk nian, amiin semoga seperti apa yang ditulis diatas....

    BalasPadam
    Balasan
    1. in shaa allah...aamiinn..terima kasih

      Padam
  13. semoga muslimah di seluruh dunia harumnya bisa sampai ke surga :-)

    BalasPadam
  14. kalo yg dah ada isteri/tunang/gf, elok la share benda ni :)

    BalasPadam
  15. nak jadi baik kita kena berperang dgn nafsu sendiri...jgn layan bisikan2. Sy juga sdg berusaha. Terima kasih KY.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 berusaha dan terus berusaha...jangan mudah merasa bangga dengan apa yg kita perolehi kan?

      Padam
  16. Biar siapapun kita sentiasalah kena mencari jalan utk menjadi lebih baik bukan merasa diri telah terlalu baik kerana sesungguhnya kita manusia biasa...

    Moga kita jadi muslimah yg sentiasa berusaha mencari kebaikan diri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. in shaa allah kak, berusaha dan terus berusaha..terima kasih

      Padam
  17. Balasan
    1. Alhamdulillah....sama2 melakukan perubahan..

      Padam
  18. Balasan
    1. tengah senyum ni Firdaus..akk tahu firdaus lagi tengah senyumkan? bahagia katakan...heee

      Padam
  19. Sambil baca sambil senyum ☺☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. eeemmmm...semoga kita juga dapat menjadi wanita solehah..kan fiza? in shaa allah

      Padam
  20. insyaallah...:)
    meh sggah sni jgak
    http://moiliana.blogspot.com/

    BalasPadam
  21. wah.. saya nyasar keblog KY lagi nih,hehehehe.
    KY sudah menjadi wanita yang bahagia belum nih...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. eehhh..tak pe lah..selalu datangkan bagus heheeee

      Alhamdulillah...walaupun belum bahagia sepenuhnya, tapi masih bahagia ni...

      Padam
  22. Selamat bertemu wahai saudari seislam ku.. (n_n)

    BalasPadam