Eh!! Jahatnya Mulut Dia


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum dan apa khabar u alls hari ini, KY harap semuanya sihat dan ceria, maklumlah di hujung-hujung minggu ni...eemm...kali ni ualls masuk blog KY terasa kelainan tak? tapi tak pe, u alls bukan salah tempat heee, lama-lama boring juga lihat warna pink tu..ubah selera sikit..Ok, cukup bahagian puji memuji heee.. 

Ok...untuk kali ini KY nak ceritakan satu situasi dan kita akan nilai sama-sama..situasinya begini,

"Aisyah berkawan baik dengan Aina. Mereka menjalani kehidupan sebagai sahabat baik tanpa sebarang masalah. Pada suatu hari, satu situasi yang pelik sudah berlaku. Kawan-kawan sekolah memerhatikan Aisyah dengan pandangan tajam dan berbisik diantara satu sama lain. Aisyah yang ternyata tidak selesa terus bertanyakan hal berkenanan kepada salah seorang daripada mereka. Rupa-rupanya kawan baik Aisyah iaitu Aina telah mereka reka cerita hal buruk mengenai dirinya. Aisyah sangat kecewa dengan sikap Aina"



Okkk...daripada situasi di atas kalaulah ianya berlaku kepada kita apa yang akan kita lakukan? ada di antara u alls, pernah mengalami situasi sebegitu? Alhamdulillah setakat ini KY belum pernah dikhianati sahabat..situasi itu boleh kita ibaratkan seperti "Harapkan pagar, pagar makan padi" kan?

Sebenarnyakan, sahabat adalah insan yang paling dekat dengan kita selain keluarga, sebab itu kita selalu diingatkan untuk memilih sahabat. sahabat sejati ada di kala susah, senang, sedih dan apa lagi disaat kita gembira. Bak kata pujangga, "Sahabat sejati umpama pohon rendang yang dapat menjadi tempat untuk berteduh"

Kalau kita mahu punya sehabat sejati, jujur, ikhlas dan setia mulakan itu semua dari diri kita, jadikan diri kita sahabat sejati kepada teman yang kita ada...InsyaAllah..ikatan ukhwah itu akan terus terjalin dengan murni..

Daftar Sekarang